مدیر کل جدید دفتر صنایع منسوجات و پوشاک معرفی شد

مراسم معارفه و تودیع مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک با حضور معاون امور صنایع عمومی و روسا و دبیران تشکل های تخصصی و کارشناسان و پرسنل دفتر نساجی و پوشاک ظهر روز شنبه مورخ 1401/05/29برگزار شد.

در این مراسم نفرات منتخب به نمایندگی از تشکل های تخصصی ضمن تقدیر از تلاش های مدیر کل قبل به طرح موضوعات خود در خصوص توقعات از مدیر کل جدید پرداختند.

لازم به ذکر است که دفتر اداره کل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت که در واقع دفتر تخصصی صنعت نساجی کشور در وزارت صمت محسوب می شود از نیمه سال گذشته که چارت سازمانی جدید وزارت صمت ابلاغ شد با حکم سرپرست اداره می شد و سرکار خانم مهندس افسانه محرابی که پیش از این نیز در حدود 5 سال مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک بود در حدود هشت ماه دفتر را با حکم سرپرست اداره نمود که این موضوع همواره مورد پیگیری و انتقاد تشکل های تخصصی بود و در مکاتبات و جلسات مختلف از مسئولین ارشد وزارت صمت و دولت درخواست کرده بودند که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت دفتر تخصصی و صدور حکم مدیر کلی برای تقویت جایگاه این دفتر اقدام نماید که در نهایت پس از طرح گزینه های مختلف توسط مسئولین وزارت خانه، دکتر محسن گرجی در هفته گذشته از وزیر صنعت، معدن و تجارت حکم مدیر کلی این دفتر را دریافت نمود. اگرچه وزارت صمت، همچون گذشته در اتخاذ تصمیم بزرگی همچون تعیین مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک ازذینفعان این صنعت مشورتی نگرفت اما اهالی صنعت بسیار امیدوارند که تعاملات و مشاوره های مدیر کل جدید با تشکل های زنجیره ارزش بتواند بخش بزرگی از مسائل و مشکلات ایشان را برطرف نماید.


مهندس دستمالچیان رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در نشست معارفه و تودیع مدیر کل دفتر منسوجات و پوشاک ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های خالصانه سرکار خانم مهندس افسانه محرابی مدیر کل سابق این دفتر در جهت جلب مشارکت تشکلها به شرایط نا مناسب تحریم ها، جهش نرخ ارز، کرونا و ... در دوران مسئولیت ایشان اشاره نمود و دوران هشت ماهه سرپرستی دفتر را دوران بلا تکلیفی ذینفعان این صنعت دانست و ابراز امیدواری نمود که با صدور حکم مدیر کل جدید این دفتر شرایط بهتری را تجربه کند.
دستمالچیان همچنین با استناد به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان در خصوص چارت جدید وزارتخانه و واگذاری اختیارات به دفاتر تخصصی از معاون امور صنایع عمومی وزارت صمت خواست تا این وعده وزیر را تحقق کند و با تفویض اختیارات و تقویت جایگاه اداره کل نساجی گام بزرگی در تعیین تکلیف مسائل این صنعت بردارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ضمن تبریک به دکتر گرجی مدیر کل این دفتر ابراز امیدواری نمود که با حُسن نیت و تعاملات خوب ایشان با تشکلها مفاد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و اخذ نظر مشورتی تشکل های تخصصی بخش خصوصی بیشتر در دستور کار دفتر قرار گیرد.
در این نشست که آقایان دکتر شیبانی، دکتر کاظمی، مهندس نیلفروش زاده و مهندس امامی رئوف نیز از انجمن، دستماچیان را همراهی می کردند لوح تقدیر و یادبودی به نمایندگی از انجمن صنایع نساجی ایران به سرکار خانم مهندس محرابی اهدا شد.


در این نشست روسا و نمایندگان تشکلهای مختلف در حوزه نساجی و چرم و کفش و پوشاک نظرات و دیدگاههای خود را مطرح نمودند از جمله مهرداد زکی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به صحبتهای مقدماتی دکتر برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص لزوم اجرای عدالت و مبارزه با فساد توسط مدیران متعهد در دولت و نیز لزوم تنظیم عادلانه قیمت ها برای عموم جامعه گفت : قیمت تمام شده مهمترین فاکتور در تولید وضعیت است و همه تولید کنندگان و صنعتگران در جهت کاهش این قیمت و گسترش بازار با تنوع و کیفیت گام برمی دارند اما چگونه می توان قیمت تمام شده را کاهش داد در حالی که صنعتگر و تولید کننده هر روز با مسائل و مشکلات جدی مواجه است.

وی با اشاره به نرخ بالا و بی سابقه بهره بانکی، تسهیلات گران، نرخ بالای مالیات و تامین اجتماعی و قوانین و مقررات مزاحم، سیستم های نا کارآمد گمرکی، قاچاق بی رویه، هزینه های گزاف خرده فروشی و توزیع، اقتصاد بیمار و بسترهای نادرست اقتصاد کلان و دست اندازهای بی شمار دولت برای بخش خصوصی، کاهش قیمت را در گرو اصلاح مشکلات کلان دانست

وی صادرات را بعنوان یکی از مهمترین برنامه های دفتر صنایع منسوجات و پوشاک در دوران مدیریت جدید دانست و از دولت خواست تا مشکلات عدیده تولیدکنندگان را در جهت رشد و شکوفائی ایشان برطرف نماید. در پایان این مراسم حکم تقدیر وزیر صمت از مدیر کل سابق و انتصاب مدیر کل جدید توسط معاون وزیر تقدیم شد.


ضمن عرض خسته نباشید خدمت خانم مهندس محرابی، برای دکتر گرجی مدیر کل جدید دفتر نو آوری توفیق روز افزون داریم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال