لزوم توجه به زنجیره ارزش کالای نساجی در تعرفه های گمرکی کتاب مقررات واردات و صادرات سال 1401

نشست مشترک انجمن صنایع نساجی ایران با رئیس سازمان صمت استان تهران برگزار شد.

چهارشنبه مورخ 1401/05/12 پیرو مصوبات جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مهندس مجتبی دستمالچیان رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در اواخر خردادماه برگزار شده بود نشست مشترکی با حضور آقایان مهندس نیلفروش زاده و مهندس امامی رئوف به نمایندگی انجمن صنایع نساجی ایران ، آقایان سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران و آقایان محمدیان و صباغیان از معاونین سازمان ، سرکار خانم مهندس افسانه محرابی سرپرست دفتر اداره کل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت و جناب آقای طاهری نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در روز چهارشنبه مورخ 1401/05/12 در محل سازمان صمت استان تهران برگزار شد.

در این نشست که با موضوع لزوم توجه به زنجیره ارزش کالای نساجی در تعرفه های گمرکی کتاب مقررات واردات و صادرات سال 1401 تشکیل شده بود در موضوعات مورد نظر کارگروههای تخصصی انجمن و همچنین پیشنهادات هیئت مدیره انجمن در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

در بخش دیگری از این نشست موضوع تعرفه واردات ماشین آلات نو و دست دوم در صنایع نساجی و درخواست جدی انجمن در خصوص معافیت واردات ماشین آلات نساجی در راستای بازسازی و نوسازی صنایع مطرح گردید. در این نشست که با همراهی آقای سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران و طرح دیدگاه و تجربیات مثبت ایشان در صنعت نساجی همراه بود در خصوص وضعیت کلی این صنعت در تحلیل آمارهای واردات و صادرات آن نیز بحث و تبادل نظر شد.

همچنین موضوع نمایشگاههای فرش ماشینی، نساجی و پوشاک تهران و ساعات نا مناسب بازدید این نمایشگاهها نیز مطرح شد که با توجه به ارتباطات سازمان صمت با استانداری تهران مقرر شد موضوع تغییر ساعات بازدید از نمایشگاه متناسب با پیشنهاد انجمن صنایع نساجی ایران توسط سازمان پیگیری گردد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال