تولید داخلی چمن مصنوعی برای زمین‌های ورزشی طبق استانداردهای جهانی

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی از تولید چمن مصنوعی برای زمین های ورزشی طبق استانداردهای جهانی و دارای تاییدیه از فدراسیون جهانی FIFA در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  شاتا، افسانه محرابی در بازدید از مجموعه واحد تولیدی یاراپویش ایرانیان اظهار داشت: ظرفیت نصب شده چمن مصنوعی در کشور به میزان ۳۹ هزارتن می باشد و تولیدات چمن مصنوعی این واحد از سال ۱۳۹۵ آغاز گردیده است.

وی گفت: این واحد در راستای استفاده چمن مصنوعی در زمینهای ورزشی استاندارد و با استانداردهای مورد نیاز فیفا، دارای آزمایشگاه مجهز بوده و در راستای تامین چمن مورد استفاده در پیست های دو میدانی و سایر ورزشهای بین المللی دارای توان تولید در انواع مختلف بلحاظ جنس، رنگبندی و تنوع بافت را دارد.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت ادامه دا: طرح توسعه واحد مذکور با ورود ماشین آلات خطوط تولید چمن به کشور تکمیل شده و با نصب و راه اندازی این ماشین آلات، ظرفیت تولید چمن مصنوعی این واحد به ۳۰۰۰ تن در سال افزایش می یابد، این در حالی است که با تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته، این واحد با تغییر مواد اولیه موردنیاز تولید، درصدد راه اندازی چرخه بازیافت چمن مصنوعی در آینده نزدیک می باشد.

محرابی اضافه کرد: با حمایت‌های دولت و ظرفیت‌سازی‌های انجام‌شده، علاوه بر تولید این محصولات و تأمین نیاز داخل، اتفاقات خوبی در راستای صادرات چمن مصنوعی به همراه شرایط نصب موردنظر فیفا به کشورهای منطقه را شاهد هستیم که در این راستا رفع موانع صادراتی از جمله مجوز صادرات به ملزومات موردنیاز (گرانول لاستیک مستعمل) برای نصب چمن حائز اهمیت می نماید.

وی همچنین بیان کرد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و با حمایت از توانمندی‌های داخلی و تکیه‌بر هموارسازی راه‌های ورود تکنولوژی‌های نوین این حوزه به کشور و انتقال دانش فنی، این واحد موفق به سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره تولیدات خود گردیده و علی رغم تحریمهای ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان، اقدام به راه اندازی خطوط تولید نخ چمن مصنوعی توسط متخصصین و مهندسین ایرانی نموده و در سال ۹۹ با ظرفیت سالیانه ۷۲۰۰ تن نخ چمن مصنوعی و با اشتغال ۱۰۰ نفر بطور مستقیم به بهره برداری رسیده است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال