هدفگذاری برای تدوین سند راهبردی در ۴ زنجیره صنعتی از سال گذشته

معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد تولید23 محصول از بین 24 محصول منتخب صنعتی در یک ماه ابتدای سال جاری خبرداد وگفت: این بازه زمانی شاهد رشد ۱۶۲درصدی جوازهای تاسیس و ۷۵درصدی پروانه بهره برداری صنعتی هستیم.

به گزارش شاتا، مهدی صادقی نیارکی در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکل های تخصصی برگزار شد، ضمن تشریح روند شاخص‌های صنعتی در سال جاری بیان کرد: در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۹۲ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده ، این در حالی است که‌ در سال گذشته ۷۹۹ جواز صنعتی صادر شده بود.

روند افزایشی تولید ۲۳ محصول منتخب صنعتی

وی با اشاره به روند افزایشی ۲۳ محصول منتخب صنعتی، تصریح کرد: در این بازه زمانی ، تولید انواع پاپوش وکفش بیش از 74 درصد و صنعت چرم بیش از 46 درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: همچنین تولید نخ فیلامنت پلی استر حدود 37 درصد و نخ سیستم پنبه‌ای ، ترکیبی الیاف مصنوعی بیش از 144درصد و الیاف پلی استر بیش از19 درصد افزایش داشته است.

هدفگذاری تدوین سند راهبردی در ۴ زنجیره صنعتی

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی در ۴ زنجیره صنعتی پرداخت و گفت: در سال گذشته توسعه ۴ زنجیره صنعتی لوازم خانگی، پوشاک وکفش، فلزات گرانبها و غذایی و آشامیدنی که ۴۰درصد ارزش تولیدات صنعتی را در برمی گیرد، هدفگذاری شد و امروز شاهد رونمایی از اولین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش هستیم.

تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک در 4 محور

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مواد اولیه زنجیره صنعت پوشاک در داخل کشور قابل تامین است، خاطر نشان کرد: با توجه به مزیت‌های صنعتی که در زنجیره پوشاک وجود دارد، پیش نویس برنامه عملیاتی برای توسعه این صنعت راهبردی در 4 محور تدوین شد و به زودی به عنوان نقشه راه جهت اجراء به تشکل های تخصصی ابلاغ خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار امیدواری کرد با ابلاغ این برنامه عملیاتی که حاصل تلاش تشکل های تخصصی ،صنایع پیشران و نهادهای اجرایی تصمیم ساز و تصمیم گیر می باشد، شاهد تداوم روند افزایشی تولید در این صنعت راهبردی باشیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال