صنعت نساجی در سونامی لباسهای چینی غرق شد/ رکود کامل بر بازار حکمفرماست صنعت نساجی در سونامی لباسهای چینی غرق شد/ رکود کامل بر بازار حکمفرماست

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه با بیان اینکه حجم بالایی از پوشاک از کشور چین روانه بازار می شود، گفت: در داخل کشور، صنعت نساجی از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است ولی این حجم واردات پوشاک چینی به صنعت نساجی آسیب وارد کرده است.

امیر قدیمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «رازق» در مورد وضعیت صنف بنکداران پارچه، اظهار کرد: تولید پارچه در کشور باید به شکل زیر بنایی و تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و نخست باید زیر بنای آن یعنی، وضعیت صنعت نساجی کشور ، تجزیه و تحلیل شود تا نقاط ضعف و کمبود های آن مشخص شود.

وی با تاکید براینکه رکود بر اقتصاد کشور سایه سنگینی انداخته است، تصریح کرد: رکود اقتصادی در بدنه اقتصاد فشار های زیادی را به اصناف وارد کرده است و این فشار ها بازار را در شاخه های متنوع اصناف از رونق انداخته است و فعالان اصناف با مشکلات زیادی مواجه هستند.

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه تأکید کرد: صنعت نساجی کشور این روزها حل و روز خوبی ندارد و از ساختار مناسب و خوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه صنف پارچه نقشی در نابسامانی و شرایط نه چندان خوب صنعت نساجی در کشور ندارد، ابراز کرد:حوزه پارچه با خروج از حواشی به عنوان شاخه ای در محدوده تولید ملی با وجود خلاء های اقتصادی، مسیر خود را ادامه می دهد.

قدیمی نژاد با اشاره به اینکه حوزه پوشاک زیر بنای نساجی کشور را نابود کرده است، تصریح کرد: شرایطی که بر صنف پوشاک در کشور بخاطر جریان هایی مانند حجم بالای واردات و از سوی دیگر واردات غیر مجاز به شکل قاچاق وجود دارد، بدنه صنعت نساجی کشور را با مشکلات و کمبود ها و خلاء های زیادی مواجه ساخته است.

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه با تاکید براینکه در صنعت نساجی، واردات پوشاک به یک معضل تبدیل شده است، اضافه کرد: نوسانات موجود در واردات پارچه و پوشاک در قیاس با یکدیگر این مهم را نشان می دهد که بحث قاچاق در صنف بنکدار پارچه در حد صفر است اما در حوزه پوشاک نیاز به گفتن نیست و شرایط شفاف است.

قدیمی نژاد با بیان این که حجم بالایی از پوشاک از کشور چین روانه بازار می شود، ابراز کرد: در داخل کشور، صنعت نساجی از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است ولی این حجم واردات پوشاک چینی به صنعت نساجی آسیب وارد کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در خاتمه اظهار کرد: رکود کامل در بازار پوشاک به این خلاء بزرگ در بدنه صنعت نساجی کشور بر می گردد و مسئولان باید در این زمینه اقدامی مهم را انجام دهند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال