گزارش نمایشگاه ایتمای ITMA ASIA + CITME 2016

پنجمین نمایشگاه ITMA ASIA + CITME که یکی از بزرگترین نمایشگاههای ماشین­آلات نساجی در آسیا می­باشد، پس از چهار دوره موفق در سالهای 2008،2010، 2012  در مرکز نمایشگاهی شهر شانگهای  در 21 اکتبر با هدف ارایه خدمات کیفی  و برنامه ریزی کاری برای تبادل متقابل و پیشرفت مشترک بین شرکت­های جهانی در ساخت ماشین­آلات نساجی و متخصصان صنعت نساجی برگزار گردید.

این نمایشگاه،در مساحت 170000 متر مربعی، بیش از 1600 شرکت از 28 کشور و منطقه در  طی پنج روز جذب نمود. این نمایشگاه دارای 6 سالن در سه طبقه بود که به طور ویژه، سالن 1 برای شرکت­های ریسندگی  از 16 کشور ، سالن 2 برای ریسندگی ، الیاف مصنوعی و منسوجات بی بافت  از 13 کشور  ، سالن 3 برای تجهیزات بافندگی از 15 کشور سالن 4.1 برای ماشین­آلات بافندگی از 11 کشور ، سالن 5.1 برای رنگرزی و چاپ، پوشاک، تجهیزات  از 23 کشور ؛ سالن 6.1 برای رنگرزی و تجهیزات تکمیلی از 15 کشور اختصاص یافت.

جهت بازدید حتما می بایست کارتهای ورد به نمایشگاه تهیه می گردید و هیچ پذیرشی برای غیرمتخصصین وجود نداشت  واین عمل به جهت ایجاد  برقراری ارتباط برای غرفه­داران و مشتریان لحاظ شده بود. برای راحتی بازدیدکنندگان، ثبت نام آنلاین نیز در وب سایت رسمی نمایشگاه  قبل از 18 اکتبر در دسترس بود. برای این نسخه، موسسین برخی تنظیمات را براساس سیستم اصلی، ایجاد نمودند از جمله پیش ثبت نام شخصی/ گروهی، ثبت نام رایگان مشتریان دعوت شده، و ورود کاربران ثبت نامی. سیستم پرداخت آنلاین جهانی نیز برای کمک به بازدیدکنندگان طراحی گردید.کارتهای ورودی نیز   در هر زمان پس از پرداخت قابل چاپ بودند، و این عمل باعث صرفه­جویی در زمان برای بازدیدکنندگان در هر نقطه می شد. علاوه بر این، به منظور کمک به غرفه­داران برای دعوت مشتریان، سیستم "بلیط مهمان" نیز در وب سایت دردسترس بوداست، که از طریق آن غرفه­داران کارتهای بازدید درخواست  و کد دعوت را برای مشتریانشان خریداری می شد که این کار به مشتریان اجازه می­داد در سیستم پیش ثبت نام وارد شده تا از طریق ورود به "ثبت نام رایگان مشتریان دعوت شده" 40% تخفیف به "بلیط مهمان" را دریافت کنند.

با وجود درصد رشد کمتر نسبت به سال­های گذشته، نمایشگاه امسال هنوز بزرگترین نمایشگاه ماشین­آلات نساجی جهان می­باشد که در سطح جهانی توسط متخصصین ماشین­آلات نساجی ارزش­گذاری می­شود. از آنجا که اولین نمایشگاه  در سال 2008، ITMA ASIA + CITME 2016 شاهد یک تعداد ثابت رو به رشد از بازدیدکنندگان در داخل و خارج کشور بود، نمایشگاه در سال 2014 به طور کلی 100000 بازدیدکننده­ی حرفه­ای و کارمند صنعتی داشت، که 20% از کشورها و مناطق خارجی بودند. در سال­های اخیر، با رشد سریع صنعت نساجی در هند، پاکستان و اندونزی، تقاضای آنها برای تجهیزات و تکنولوژی جدید افزایش چشمگیری داشت.

نمایشگاه امسال به احتمال زیاد رکوردی را در سازمان بازدیدکنندگان حرفه­ای می­زند.

به منظور دعوت بازدیدکنندگان خارجی با کیفیت بالا، موسسان با نزدیک 50 رسانه حرفه­ای در سراسر جهان همکاری کردند تا جدیدترین نمایش­ها را نشان دهند، و حمایت­های زیادی از بنگلادش (تولیدکنندگان و انجمن صادرکنندگان پوشاک بنگلادش)، ویتنام (انجمن پارچه و لباس ویتنام)، پاکستان (تمام انجمن­های کارخانجات نساجی پاکستان)، اندونزی (انجمن نساجی اندونزی)، کره جنوبی (فدراسیون صنایع نساجی کره)، تایوان چین (فدراسیون نساجی تایوان)، ترکیه (انجمن کارفرمایان نساجی ترکیه)، ژاپن (انجمن صنعت نخ ژاپن)، هند (شورای پیشرفت صادرات پارچه­های پنبه­ای، TEXPROCIL)، تایلند (موسسه نساجی تایلند)، دریافت کردند.

به منظور توسعه سالم صنعت، کار حمایت از مالکیت یکی از مهمترین وظایف هر یک از نسخه­های نمایش می­باشد. باید یاد گرفت که قبل از افتتاح این نمایشگاه، تمام غرفه­داران در داخل و خارج کشور مجاز به شرکت در نمایشگاه هستند و موسسان "تعهد به حمایت از مالکیت" ، را امضا کرده­اند، وعده به رعایت قوانین مالکیت از جمهوری خلق چین و همچنین همکاری و بررسی پیشنهادات از بخش های اجرای قانون اداری در تمام سطوح و دفاتر IP برای حفاظت از حقوق مالکیت فکری با روش­های بررسی همکاری فعالانه داشته باشند. برای این نمایشگاه، موسسان به فعالیت خود برای راه­اندازی یک دفتر ویژه­ی مالکیت برای نظارت در داخل سایت و بررسی اختلافات مالکیت ادامه خواهند داد.

منبع : CHINATEXTILE-October 2016

ترجمه: مهندس فاطمه تقوی

منبع :
ارسال کننده :