علامت‌دهی مثبت کره‌ای‌ها برای پس دادن اموال ایران

تعداد بازدید : 545
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۷

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با مقامات کره‌ جنوبی برای پس گرفتن اموال ایران صحبت کردیم، حتی کار به تهدید هم کشیده شده است و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند. ‌

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت سند راهبردی ایران و چین تاکید کرد: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است و روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است.

واعظی اضافه کرد: این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم. سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است. در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفتگو و بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد.

واعظی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند، گفت: در این سفر به صورت حضوری در مورد برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند. این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه ایشان هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

وی در پایان در رابطه با آخرین وضعیت مطالبات مالی از کره جنوبی تاکید کرد:‌ با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم. اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم و منتظریم تا به آنچه گفته‌اند عمل کنند، تا تصمیماتی که گرفته‌ایم را اجرا کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال