بازدید سرپرست وزارت صمت از طرح تولید پارچه چادر مشکی شرکت دسترنج رضا بافت در استان قزوین

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به قزوین، از شرکت دانش‌بنیان دسترنج رضا بافت و طرح تولید چادر مشکی بازدید به عمل آورد.

شرکت دسترنج رضابافت با هدف تولید نخ‌های میکروفیلامنتی (ابریشم مصنوعی) احداث شده است. به گزارش شاتا،  فاز اول این شرکت با توان تولید نخ نیمه آرایش یافته پلی‌استر (POY) (فیلامنتی و میکروفیلامنتی) و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی ماشین‌آلات ساخت کشور آلمان (BARMAG) و با ظرفیت بالا به بهره‌برداری رسیده و در حال تولید است. 


فاز دوم این واحد تولیدی که طرح توسعه آن در حال اجرا است، با ظرفیت مشابه فاز نخست به علاوه تولید نخ میکروفیلامنت FDY (نخ کشیده شده) در حال اجراء و اضافه شدن به ظرفیت تولید اولیه می‌باشد. واحد تکسچرازینگ این کارخانجات با توان تولید انواع نخ پلی استر استرچ و با ۱۳ خط تولید و با تکنولوژی پیشرفته کشور آلمان (BARMAG) احداث شده که تا کنون ۴ خط تولید آن به بهره‌برداری رسیده و هر چهار ماه یک خط به ظرفیت تولید آن اضافه می‌شود. محصولات تولیدی این شرکت به عنوان محصولات بالادستی واحدهای تولید‌کننده انواع فرش ماشینی، انواع پتو، انواع پرده، پارچه‌های گردبافت، تخت بافت، انواع پوشاک آنتی باکتریال ورزشی و همچنین محصولات میکرو فیلامنت این کارخانجات در تولید انواع پارچه‌های ظریف (به‌ویژه چادر مشکی) استفاده می‌شود. 


هم‌اکنون شرکت دسترنج رضابافت با سرمایه‌گذاری ریالی بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال و ارزی بیش از 21 میلیون یورو، زمینه اشتغال حدود 476 نفر را به‌طور مستقیم فرآهم آورده است. 


سیدحسن فلک فرسایی مدیرعامل این شرکت نساجی در این دیدار اظهار کرد: برای نخستین بار نخ ابریشم مصنوعی کشور در این شرکت تولید شد و زنجیره اول این شرکت در ابریشم مصنوعی و زنجیره‌های بعدی در بخش‌های دیگر راه اندازی شده است. 


وی افزود: هشت زنجیره باید در این کارخانه راه اندازی شود که در حال حاضر پنج زنجیره احداث شده است. 


این فعال بخش اقتصادی گفت: هنوز راه صادرات برای محصولات کارخانه ما باز نشده است ولی به آذربایجان، ترکیه، عربستان هم صادارت داشتیم که بعد از کرونا تعطیل شد. 


وی یادآور شد: برای صادرات محصول با کشور ژاپن رایزنی کرده‌ و کارخانه‌های زیادی را در ایران از جمله کرب ناز تاسیس کردیم و در ایتالیا، ترکمنستان و آذربایجان بازار ایجاد کردیم. فلک فرسایی با بیان اینکه بانک کمک‌هایی را می‌کند اما در ازای آن باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنیم، اضافه کرد: برای اولین بار نخ ابریشم مصنوعی کشور در این شرکت تولید شد و زنجیره اول این شرکت در ابریشم مصنوعی و زنجیره‌های بعدی در بخش‌های دیگر راه اندازی شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال