رئیس کل بانک مرکزی خبر داد سررسید اقساط وام‌‌های بانکی 3 ماه عقب افتاد

شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل شود.

شورای پول و اعتبار عصر روز گذشته با اکثریت اعضاء تشکیل و در نهایت مصوب شد که سررسید اقساط تسهیلات بانکی 3 ماه به تأخیر بیفتد؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص اعلام کرد: « درجلسه عصر امروز 13/12/98 شورای پول واعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب وکارها، خصوصاً فعالیت‌ها و حرفه‌های خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر: هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل ونقل و ...) اتخاذ کرد.

به این صورت که اقساط تسهیلات آنها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند 98و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل شود.

کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت، ودرخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند. بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانکها خواهد بود و درصورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد. به امید خلاصی هر چه زودتر ملت بزرگ ایران از این ویروس، و عادی شدن فعالیتهای اقتصادی کشور.»

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال