افزایش 7 درصدی کشفیات پوشاک قاچاق

هندیانی گفت: برآورد نیاز کشور در حوزه صنعت پوشاک سالیانه هشت میلیارد دلار است اما میزان تولیدات داخلی محدود به پنج میلیارد دلار است که سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون دلار به صورت قاچاق نیز وارد کشور شد.

 معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از آغاز امسال تا پایان مهرماه کشف پوشاک قاچاق در کشور هفت درصد رشد داشته است.

 

عبداله هندیانی  در همایش فرصت ها و چالش های صنعت پوشاک در شرایط تحریم در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: امروز در یک جنگ مدرن قرار داریم و استکبار جهانی کشورمان را با تحریم‌های اقتصادی و جنگی تمام‌عیار مواجه کرده است.

 

هندیانی با بیان اینکه چین و روسیه نیز همچون ایران در حوزه‌های اقتصادی با جنگ اقتصادی کمابیش متفاوتی مواجه اند، افزود: کسری بودجه کل جهان 60 میلیارد دلار است که یک سوم آن مربوط به آمریکا است و این کشور با در پیش گرفتن رویکرد جدیدی به دنبال مدیریت مباحث مالی و اقتصادی خود است.

 

وی یادآور شد: محور دومی که امروز استکبار در آن حوزه کار می‌کند، بحث جنگ روانی با استفاده از ابزار رسانه است و کشورمان نیز درگیر این وضعیت است.

 

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: اتفاق های ارزی در ماه های گذشته سبب شده تا مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان پیش بیاید، اما در مقابل بی صرفه شدن ورود کالاهای قاچاق را نیز به دنبال داشته است.

 

وی گفت: برآورد نیاز کشور در حوزه صنعت پوشاک سالیانه هشت میلیارد دلار است اما میزان تولیدات داخلی محدود به پنج میلیارد دلار است که سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون دلار به صورت قاچاق نیز وارد کشور شد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز در حوزه صادرات پوشاک از تولید کنندگان انتظار داریم که اقدامات بازاریابی خوبی در خارج از کشور داشته باشند.

 

وی یادآور شد: رسالت اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر هماهنگی امور بین سازمانی است که 24 عضو دارد. امروز باید بپذیریم در سطح وزارتخانه، حوزه، بخش و اتحادیه باید نگاه ملی داشته باشیم اما در عرصه محلی اقدام کنیم.

 

هندیانی بیان داشت: در حوزه رقابت پذیری، کیفیت حرف نخست را می‌زند و انتظار می‌رود واحدهای تولیدی به سمت کیفی سازی بیشتر اقدام کنند.

 

وی در عین حال تاکید کرد: باید مواد اولیه مورد نیاز تولید صنعت پوشاک فراهم شود وگرنه واحدهای تولیدی با خطر تعطیلی مواجه می شوند.

 

او خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پشتیبان همه تصمیمات تولید کنندگان است و سعی دارد ورود کالای مرتبط با پوشاک را به حداقل برساند، اما درعوض انتظار دارد تولید کنندگان ایرانی در سامانه کد شناسایی کالا و کد رهگیری پای کار بیایند، زیرا مبارزه با قاچاق از سطح ورود کالا به کشور تا سطح عرضه است.

 

هندیانی ادامه داد: در هفته‌های گذشته استقرار گمرک در جزیره قشم را شاهد بودیم و این مهم به تدریج در همه مناطق آزاد کشور به انجام می‌رسد.

 

وی در پایان گفت: حتی کشورهای صنعتی و پیشرفته با مسئله قاچاق مواجه اند و باید نگاهمان به حوزه مبارزه با قاچاق نگاهی همه جانبه نگر باشد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال