رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس: شرایط ارتقای برندهای ورزشی ملی را داریم

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: منسوجات ایرانی خصوصا در عرصه ورزش، می‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند، به شرطی که موانع و مشکلات آنها شناسایی و رفع شود.

حمیدرضا فولادگر ، درباره برنامه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی برای حمایت از برندهای ورزشی ملی، اظهارکرد: مباحث صنعت نساجی، در کمیسیون‌های ویژه حمایت از تولید ملی و صنایع و معادن توأمان در حال پیگیری است. حتی جلسه‌ای به طور خاص برای صنعت نساجی گذاشتیم و مسئولان این صنعت مباحث و مطالبات خود را مطرح کردند.

 

به گزارش خبرگزاری آنا، وی اضافه کرد: صنعت نساجی در ایران با توجه به پیشینه‌ و صبغه‌اش، همواره حرف برای گفتن داشته است. زمانی هم که این صنعت در کشور ماشینی شد، باز هم ما پرچمدار این صنعت بودیم و در 100 سال اخیر در دنیا صنعت ما جلو بوده است.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه صنعت نساجی کشور به دلیل سلیقه و ذوق ایرانی همواره در طرح و اجرا بسیار موفق بوده است، تصریح کرد: یک دوره مشکلاتی بر سر راه این صنعت پیش آمد که در برنامه سوم و چهارم قانون اساسی به آن پرداخته شد و تا حدودی حل شد. اکنون هم در رقابت پذیری‌ها موانعی موجود است که باید برطرف شود.

 

فولادگر تاکید کرد: آن زمان صنعت نساجی ما قانون کافی برای حمایت نداشت. به همین دلیل یک سری حمایت‌های قانونی صورت گرفت و بازسازی صنایع نساجی، ماشینی کردن و مدرن شدن این صنعت حرکتی به خود گرفت. البته آن روز بحث تکنولوژی و فناوری بود؛ اما اکنون رقابت پذیری و بهره‌وری مطرح است.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره برنامه این کمیسیون برای حمایت خاص از صنعت نساجی و تولید پارچه‌های با کیفیت و قابل رقابت ورزشی، تصریح کرد: منسوجات ایرانی خصوصا در عرصه ورزش، می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد، به شرطی که موانع و مشکلات آن شناسایی و رفع شود تا امکان رقابت با برندها و نشانه‌های معتبری دنیا برایش فراهم گردد.

 

وی گفت: ایران اسلامی هیچگاه به استقبال تحریم نرفته است؛ اما باید بپذیریم که عوارض تحریم‌ها در اقتصاد ما تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود.

 

فولادگر با بیان اینکه وقتی بدخواهان حتی لباس ورزشی را هم برای ما تحریم می‌کنند، ما باید این تنگناها را تبدیل به فرصت کنیم و آن ایرادهایی که برای صنعتمان در طول سال‌های اتکا به نفت به وجود آمد، را رفع کنیم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ما این شرایط را در کشور داریم که بتوانیم منسوجات ورزشی خود را به لحاظ زیبانی، ظرافت و کیفیت، ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه همواره لوازم خارجی در دسترس مردم بوده، هیچگاه سراغ کیفیت خودمان نرفته‌ایم و روی برندهای خوبمان کار نکرده‌ایم. متأسفانه راحت وارد و مصرف می‌کردیم! به همین دلیل تاکنون برنامه ویژه‌ای هم برای تقویت برندهای ورزشی داخلی نداشتیم.

 

فولادگر گفت: لازم است سه کمیسیون صنایع، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و کمیسیون فرهنگی مجلس باید روی پیشنهاد کیفیت‌دهی به پارچه‌ها و خاص منسوجات ورزشی، کار مشترکی را صورت دهند.

 

 آمریکا در آستانه جام جهانی 2018 روسیه، شرکت نایک به عنوان یکی از برندهای معروف در تولید محصولات ورزشی به‌ ویژه کفش را موظف به تحریم ایران کرد. هرچند سنگ اندازی در مسیر موفقیت کشورمان با ابزار تحریم در 4 دهه گذشته مهمترین راهبرد دولتمردان آمریکایی بوده، اما اجرایی شدن تحریم‌های پیش از موعود آمریکا توسط کمپانی نایک موجب شد تا شعار فیفا مبنی «سیاست در فوتبال راهی ندارد» با چالش های زیادی روبرو شود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال