معاون وزیر صنعت خبر داد حمایت از تولید کالای ایرانی با معافیت مالیاتی

معاون وزیر صنعت می‌گوید: برای حمایت از کالای ایرانی طرح‌هایی در نظر گرفته شده که معافیت دو ساله تولیدکنندگان از مالیات ارزش‌افزوده تا تجدیدنظر بر روی ارقام مالیاتی از جمله آنهاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی چندین پروژه ویژه حمایت از کالای ایرانی خبر داد و گفت: در حوزه پوشاک برنامه‌های مفصلی در حوزه حمایت از تولید داخلی تدارک دیده شده است.

رضا رحمانی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال در وزارت صنعت، پروژه‌های ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی با برنامه زمان‌بندی ارائه و تدوین شده که از جمله آن، طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور است.

وی ادامه داد: برنامه مفصلی برای  نوسازی ناوگان تجاری کشور تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه معادن پروژه‌های مهمی در زنجیره فولاد و مس تدارک دیده شده است و البته برای خرید کالای ایرانی نیز پروژه عملیاتی تدارک دیده شده است.

رحمانی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز پروژه‌ها ارزیابی خواهد شد و برخی طرح‌ها نیز ادامه خواهند یافت و در این راستا ۲۰هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع کوچک تأمین مالی شده است.

وی از معرفی ۲۸۵۲۰واحد صنعتی کوچک و متوسط برای تأمین مالی به بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۵۸۵۱پروانه بهره‌برداری صادر شده است که ۲۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و البته از حیث تعداد حدود ۳.۵ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.   میزان اشتغال‌زایی طرح‌ها نیز رشد کرده است و البته مردم میل و رغبت بیشتری نسبت به کسب‌وکار و راه‌اندازی آن پیدا کرده‌اند.

رحمانی ادامه داد: ۹۸فقره پروانه اکتشاف در سال گذشته صادر شده که ۲۵.۵درصد رشد را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که پروانه بهره‌برداری نیز در همین حدود بوده است  که میزان اشتغال آن ۵۹۳۸ نفر بوده است که رشد ۴۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی صنعت امسال نهایی خواهد شد؛ چراکه وزیر صنعت قول داده است که این استراتژی را به مجلس ارائه دهد.

به گفته رحمانی، سامانه جامع تجارت در جهت شفافیت و توزیع بهینه و یکسان اطلاعات راه‌اندازی شده و قاچاق را کاهش داده است به‌نحوی‌که به ۱۲ میلیارد دلار قاچاق اکنون رسیده‌ایم؛ در این میان اشکالات ثبت سفارش هم در حال برطرف شدن است.

احتمال تعلیق دوساله مالیات بر ارزش‌افزوده تولیدکنندگان

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور نیز اعلام کرده که واحدهای تولیدی شفاف با افزایش مالیات سالانه مواجه شوند پذیرفته شده نیست و بنابراین پایه مالیاتی در سال جاری افزایش خواهد یافت تا فراریان مالیاتی شناسایی شده و فشار از روی تولیدکنندگان واقعی و شفاف برداشته شود.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در این میان با سازمان امور مالیاتی رایزنی شده است تا تسهیلاتی نیز در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده به تولیدکنندگان داده شود که دامنه آن از تعلیق دوساله تا ارائه تسهیلات و تجدیدنظر بر روی ارقام مالیاتی است.

وی افزود: ما در حوزه پوشاک مزیت‌هایی داریم ولی به‌هرحال باید تلاش بسیاری در این حوزه داشته باشیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال