رئيس سازمان حمايت: جنس فروخته شده پس گرفته مي شود

رئيس سازمان حمايت حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان گفت: امسال بيش از 700 بنگاه در کميته‌هاي ارزيابي حضور پيدا کردند که نسبت به دوره نخست تعداد متقاضيان 25 برابر رشد کرده است.

سيد محمود نوابي در هفدهمين همايش روز ملي حمايت از مصرف کنندگان افزود: اين همايش همزمان در 27 استان کشور برگزار مي شود و تنها 4 استان هستند که چنين برنامه اي ندارند.


به گزارش  خبرگزاري آريا،­­ وي گفت: اصطلاح جنس فروخته شده پس گرفته نمي شود به رغم اينکه توهين به مشتري بود و پشت شيشه فروشگاه ها نصب مي شده­­ مردم از آنها خريد مي کردند و ما اين ناهنجاري را به يک هنجار اجتماعي تبديل کرده بوديم ‏ ما با اين پديده که در هيچ جاي دنيا مشابه نداشت‏ مقابله کرديم و امروز شعار ما اين است که جنس فروخته شده پس گرفته مي شود.


نوابي افزود:‌ برخي تبليغات اغواکننده است که بايد روزي جمع شود و متاسفانه در رسانه ها و حتي صداوسيما‏ تبليغ مي شود که بايد جلو آن گرفته شود.


وي گفت: ما براي­ کارآفرينان بايد شأن اجتماعي در نظر بگيريم ‏ ضمانت اين افراد نبايد مثل افراد عادي باشد ‏ متاسفانه بعضا وقتي گرفتار­مي شوند‏ گرفتاري آنها از افراد عادي بالاتر و بيشتر است.


نوابي افزود‌: درج قيمت بايد قانوني باشد ولي عمل نمي شود که بايد مردم مطالبه گري کنند‏،‌ مردم در صورت برخورد با گران فروشي،‌کم فروشي، تقلب،‌ احتکار و عرضه کالاي قاچاق،‌ درج­ نشدن­ قيمت،‌ صادر نشدن­­ضوابط قيمت گذاري و توزيع، موضوع را با سامانه 124 سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان در ميان بگذارند.­


وي گفت: ما نه نيروي نظامي هستيم و نه نيروي انتظامي ولي با عرضه کالاي قاچاق در بازار­ مبارزه مي کنيم و به اين ترتيب هزينه اين کالاها را بالا مي بريم.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال