بیش از 4600 طرح صنعتی امسال در کشور بهره برداری شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، چهار هزار و 616 طرح صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسید که این تعداد تا پایان سال جاری به شش هزار طرح می‌رسد.

سید محمود نوابی در مراسم بهره برداری از 2 واحد صنعتی در شهرک صنعتی رودسر اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی میزان اشتغالی که برای حوزه صنعت، معدن و تجارت در سال جاری پیش بینی و ابلاغ کرد؛ 255 هزار شغل بود که تاکنون 375 هزار شغل ایجاد شده و تا پایان سال این رقم به 450 هزار شغل می رسد.

 

به گزارش ایرنا، وی افزود: هدفگذاری برای سال آینده در حوزه صنعت، معدن و تجارت، 530 هزار شغل است که 10هزار شغل در زمینه کسب و کارهای نوین در نظر گرفته شده تا حرکت جدیدی در این زمینه ایجاد شود.


نوابی تصریح کرد: بخش شرکت های بزرگ موضوعی و تخصصی صادراتی درچرخه صنعت کشور وجود ندارد و در این زمینه بیشتر بازار روسیه و قطر فعال هستند اما هم اکنون در کشور ما با کد صادراتی کالا صادر می شود که باید در این زمینه شرکت هایی تخصصی ایجاد شوند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در کشور جای شرکت های بزرگ بسته بندی و صادراتی خالی است، گفت: باید شرکت های بزرگ بسته بندی ایجاد شوند و بتوانند طبق سفارش بسته بندی کنند و اگر در استان گیلان، شرکت های بزرگ تخصصی بسته بندی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به آنان کمک می کند تا این واحدهای بزرگ راه اندازی شده و بتوانند کمک کنند.


وی یکی از ظرفیت های خالی در کشور را تولید پارچه مشکی ذکر کرد و گفت: تاکنون این پارچه ها توسط کشورهای ژاپن و سوئیس برای ایران تولید می شد درحالیکه در داخل، ظرفیت تولید 50میلیون متر پارچه مشکی با فناوری نانو وجود دارد که توسط بنیاد مستضعفان، یک واحد با ظرفیت تولید 10میلیون متر در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با یادآوری ظرفیت صنعت نساجی گیلان، بر لزوم اهتمام به احیای این صنعت در استان با توجه به ظرفیت پیش گفته تاکید کرد.


به گفته نوابی، قبل از پیروزی انقلاب 2 شهرک با یک هزار واحد صنعتی در کشور وجود داشت ولی هم اکنون 84 هزار واحد صنعتی در کشور فعال است ضمن اینکه 800 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در کشور وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این مراسم گفت: بازارهای 300میلیون نفری منطقه ظرفیت مناسبی است که پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان استان قرار دارد.


فرهاد دلق‌پوش با اشاره به حمایت از تولید صادرات محور در گیلان افزود: با ایجاد واحدهای صنعتی باید بتوانیم برای جوانان جویای کار استان در سایه رونق تولید، اشتغال ایجاد کنیم و از این محرومیت سبز بیرون آییم.


به مناسبت دهه مبارک فجر، با حضور سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سردخانه پنج هزار تنی و شرکت صنایع بسته بندی سبزیجات در شهرک صنعتی رودسر افتتاح شد. در مجموع با افتتاح دو واحد صنعتی یادشده، برای 41 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.


شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال