چوب لای چرخ صنعت نساجی نگذارید

پارچه‌های که در ایران بافته می‌شوند از نظر طرح و رنگ مرغوب هستند، خاطر نشان کرد: نباید اجازه بدهیم که چرخ‌های صنعت نساجی از گردش متوقف شوند زیرا هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از کارگران در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش،  رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان  با اشاره به ورود دولت برای شناساندن کالای ایرانی به مردم، خاطر نشان کرد: مردم باید با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند تا آنها انگیزه تولید را از دست ندهند.

 

این مسئول صنفی درباره درجه کیفی تولیدات ایرانی، گفت: درجه کیفی تولیدات ایرانی متفاوت است اما من بر این باورم که کالای درجه سوم ایرانی از نظر کیفیت به مراتب از  کالاهای چینی که به‌صورت فله‌ای وارد کشور  می‌شود مرغوب‌تر است.

 

درودیان با اشاره به موفقیت‌های صنعت نساجی، در کشور بیان کرد: اگر دولت از صنعت نساجی کشور حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار بدهد آنها می‌توانند دستگاه‌های خود را به‌روز کنند و در نتیجه پارچه‌های مرغوب‌تری تولید کند؛ پارچه‌هایی که چیزی از استانداردهای جهانی کم ندارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پارچه‌های که در ایران بافته می‌شوند از نظر طرح و رنگ مرغوب هستند، خاطر نشان کرد: نباید اجازه بدهیم که چرخ‌های صنعت نساجی از گردش متوقف شوند زیرا هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از کارگران در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

 

این فعال اقتصادی با اشاره به تمایل برخی از مردم برای خرید کالای ایرانی، گفت: قشری از ایرانیان اگر بهترین کالای ایرانی را در اختیار آنها بگذارند باز هم ایرانی خرید نمی‌کنند زیرا می‌خواهند با خرید کالای خارجی برای خود ژست اجتماعی ایجاد کنند. اما اگر از این تعداد بگذریم خوشبختانه بافرهنگ‌سازی‌های اخیر تمایل مردم به خرید کالای ایرانی بیشتر شده است.

 

وی در پایان درباره آخرین طرح‌ اتاق اصناف ایران برای ایجاد تعامل اقتصادی میان واحدهای تولیدی و توزیعی در کشور، بیان کرد: اتاق اصناف ایران، طی طرحی می‌خواهد اتحادیه‌های صنفی کشوری را با هم آشنا کند تا آنها بتوانند نیاز یکدیگر را تامین کنند. به‌عنوان مثال تولیدکننده‌ای که در شهر قزوین تولید می‌کند بتواند تولید خود  را در تهران عرضه کنند. در حال حاضر بستر این اقدامات آماده شده است و کارهای خوبی انجام داده ایم و همین مسئله ما را نسبت به آینده امیدوار کرده است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال