صادرات پوشاک ایرانی به روسیه و جمهوری آذربایجان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از صادرات برخی پوشاک ایرانی به روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: تولید پوشاک صنعتی در کشور رو به رشد است. به طور نمونه، در منطقه آزاد ارس نشان تجاری مشترک پوشاک با برخی کشورهای اروپایی ایجاد شده است.

صادق نجفی،  فناوری مورد استفاده در صنعت پوشاک کشور را در مقایسه با دنیا مناسب ارزیابی و اظهار کرد: اختلاف فناوری صنعت پوشاک با صنایع روز جهان زیاد نیست اما سرمایه در گردش و بازار مهم‌ترین مشکلات آنها است.  در این زمینه دولت باید در کنار سازمان صنایع کوچک قرار گیرد و بانک‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری گسترش، وی با اشاره به اجرای طرح توسعه پوشاک در روستاها تاکید کرد: معیشت و اشتغال روستاها در گرو ایجاد واحدهای صنعتی در روستاها است. برنامه این سازمان نیز در مناطق روستایی و دهستان‌ها برای ایجاد نواحی صنعتی است تا صنایع شکل‌گرفته یا در حال تشکیل در این مناطق ساماندهی شوند.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به مشکلات کم‌آبی در کشور، گفت: این مسئله، کشاورزی به شیوه کنونی را محدود می‌کند. بر این اساس، در مناطق روستایی باید چاره‌ای برای ایجاد اشتغال، درآمد و معیشت افراد اندیشیده شود.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور افزود: در این شرایط کم‌آبی، توسعه صنعت پوشاک در روستاها می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در این مناطق باشد.

 

همان‌طور که نمونه‌های موفق آن اکنون در برخی روستاهای کشور فعال است. این سازمان نیز درنظر دارد با به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بیکار صنایع کوچک و استفاده حداکثری از توان آنها(که اکنون به طور متوسط بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از ظرفیت‌شان استفاده می‌شود)، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.


نجفی ادامه داد: تامین سرمایه در گردش و موضوع تحرک بازار در صنعت پوشاک باید مورد توجه قرار گیرد. به دلیل رشد کیفیت تولیدات داخلی در ماه‌های اخیر پوشاک در کالاهای چمدانی مسافران خارج از کشور کمتر شده که این روند رشد این صنعت را در داخل کشور نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، تولید پوشاک صنعتی کشور در حال توسعه است و در بخش کت و شلوار، لباس زیر و کیف و کفش تولیدات مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال