نمایشگاه‌های استانی فرش ماشینی تقویت شوند‎

هدف اصلی شرکت در هر نمایشگاه داخلی و خارجی، در کوتاه‌مدت و بلندمدت، افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزارکنندگان نمایشگاه علاوه ‌بر کسب و منافع و رسیدن به اهداف خود می‌بایست بیستر لازم را برای موارد فوق آماده کنند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، مدیرکل دفترصنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی جهت ورود به بازار‌های جدید با رویکرد کاهش هزینه، به عنوان یک ابزار بازریابی حرفه‌ای تلقی می‌شود، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی فرش ماشینی در شهرستان‌های کشور همچون کاشان، تبریز و... در فصول مختلف سال دارای اهمیت و ارزش بالایی است. بنابراین اطلاع‌رسانی و دعوت از تجار کشور‌های خارجی و بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور‌، از جمله برنامه‌های کلیدی در جهت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی داخلی است.

افسانه محرابی به ظرفیت‌های متعدد فرش ماشینی اشاره کرد و افزود: صنعت فرش ماشینی در کشور دارای ظرفیت‌های مطلوبی است است که اگر مورد حمایت همه جانبه واقع شود می‌توان در بخش صادرات، ارزآوری و اشتغالزایی نیز به آن اندیشید. چرا که پارامترهای لازم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را دارد و با کمی حمایت می‌تواند تاثیرات مثبتی در ارتقای وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

وی سپس پارامترهای حضور موفق در این زمینه را بر شمرد و ادامه داد: عواملی همچون طراحی، کار بر روی برندینگ، تبلیغات، تامین مواد اولیه، کار بر روی بازار‌های خارجی و صادرات هدفمند باید همواره در کانون توجه فعالان این عرصه باشد. ضمن اینکه نگاه فناورانه، حمایت از طراحی به روز و امنیت نیروی کار نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل دفترصنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: عامل طراحی، در تولید فرش ماشینی دارای نقش کلیدی و اساسی است چراکه ذوق و هنر ایرانی، صنعت فرش را در جهان زبان‌زد کرده است. بنابراین با تکیه بر این نقاط قوت و همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های مشترک و ارتقاء فناوری‌های نوین، می‌توان فرش‌هایی با طرح‌ها و تنوع منحصر به فرد که روح هنر ایرانی را در خود جای داده و براساس سلیقه مصرف‌کننده باشد را تولید کرد.

وی در ادامه شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را کلید کسب تجربه عنوان کرد و افزود: برخی رویدادهای نمایشگاهی در کشورهای آلمان، ترکیه و چین در رابطه با انواع فرش برگزار می‌شود که به نظر من حضور و بازدید از آنها برای تجار ما ضروری است.

محرابی در ادامه صحبت‌های خود سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برای توسعه تولید و صادرات این محصول را برشمرد و گفت: در این سال‌ها همواره تبادل اطلاعات از طریق اتاق‌های بازرگانی خصوصا در مورد کشور‌های همسایه را برای توسعه صادرات فرش ماشینی در دست اقدام داشتیم. ضمن اینکه شرایط مساعدی را جهت بازدید تجار خارجی از شهر‌ک‌های صنعتی همچون کاشان، آران و بیدگل که واحدهای فرش ماشینی در انها فعال هستند، فراهم کردیم. صادرات انواع کفپوش ماشینی در سال ۹۵ به ارزش ۳۱۶ میلیون دلار بوده که معادل ۴۰ درصد صادرت کل نساجی و پوشاک کشور است. این آمار خوبی است اما نیاز به افزایش آن داریم.

کارشناس حوزه نساجی همچنین افزود: عقد قراداد با شرکت‌های تولیدکننده فرش ماشینی نیز از دیگر برنامه‌های ما جهت بازریابی واحد‌های تولید و صادرات فرش ماشینی است که در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران اعلام داشته همکاری لازم نسبت به پرداخت یارانه نمایشگاهی جهت شرکت تولیدکنندگان فرش ماشینی در نمایشگاه‌های بین‌المللی ازجمله دموتکس را پرداخت خواهد کرد.

تولیدکنندگان فرش ماشینی باید ضمن تامین بازار داخلی، با در نظر داشتن نیاز و شناخت بازار‌های خارجی، صادرات محور عمل کنند. در واقع نیاز داریم با شیوه‌های بازار‌یابی نوین، ضمن حفظ بازار‌ همسایگان خارجی، به دنبال ایجاد بازار‌های صادراتی جدید در اروپا باشیم.

مدیرکل دفترصنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گریزی هم بر لزوم به روز رسانی ماشین‌آلات حوزه فرش ماشینی زد و اظهارکرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه ماشین‌آلات صنعت فرش ماشینی کشور امروز یک نیاز حیاتی است و باید هر چه سریع تر نسبت به انتقال فناوری در حوزه ساخت ماشین آلان با کشورهای شناخته شده اروپایی همچون بلژیک اقدام کنند. بدون شک با تقویت رایزن‌های تجاری، آموزش درست فعالان بازاریابی بین‌المللی و تهسیل در بروکراسی سفر بازرگانان ایران به کشور‌‌های هدف می‌توان نقش و سرعت بازاریابی خارجی را تقویت کرد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال