واردات انبوه تولیدات ورزشی چینی به کشور‎

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و تجهیزات ورزشی از واردات انبوه تولیدات چینی به کشور خبر داد و گفت: واحد تولید پوشاک ورزشی تیم‌های ملی رو به تعطیلی می‌رود.

محمد امین‌زاده‌گوهری درباره وضع کارخانه‌های فعال تولیدکننده لوازم ورزشی اظهار کرد: کارخانه‌های تولیدکننده لوازم ورزشی در کشور حال و روز خوبی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی تصریح کرد: رکود حاکم بر اقتصاد کشور باعث شده تا تولید ملی آسیب ببیند و آسیب تولید ملی، تعطیلی کارخانه‌ها را به همراه دارد و اتحادیه لوازم ورزشی هم از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و تجهیزات ورزشی با تأکید بر اینکه کارخانه‌های معروفی در داخل کشور فعال بودند، اضافه کرد: ازجمله این کارخانه‌ها، می‌توان به تولیدی امین اشاره کرد که برند معروف کشوری بود و پوشاک تیم‌های ملی را تأمین می‌کرد.

امین‌زاده‌گوهری عنوان کرد: رکود حاکم بر اقتصاد کشور و حجم بالای کالاهای وارداتی که مشابه آن باکیفیت بالایی در داخل کشور تولید می‌شود، باعث شد تا این کارخانه معروف سه، چهار سالی بوده رو به تعطیلی رفته و نیمه فعال شده است.

وی تصریح کرد: کارخانه‌ای که آن همه سابقه درخشان در تولید ملی و کیفیت مطلوب داشته، به خاطر وضع اقتصادی کشور الآن با تعداد کمی نیرو نیمه‌فعال است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و تجهیزات ورزشی بیان کرد: تولیدی حسن‌پور از دیگر تولیدی‌های معروف در اتحادیه ما بوده است که آن هم به خاطر رکود اقتصاد رو به تعطیلی رفته است.

امین‌زاده‌گوهری با تأکید بر اینکه افزایش فضای کالاهای چینی در بازار کارخانه‌های ما را تعطیل کرد، تصریح کرد: انبوه تولیدات چینی در کشور شرایط را برای تولیدکننده داخلی سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در گذشته از کشورهای صادرکننده به‌ویژه در بحث کفش ورزشی بوده ولی متأسفانه الآن این شرایط برعکس شده است، اظهار کرد: امیدواریم در آینده با کنترل واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، شاهد احیای مجدد کارخانه‌ها باشیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال