اجرایی شدن مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مورد پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی مصوبه مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط ابلاغ شد

پس از آنکه در اسفند ماه گذشته با پیشنهاد اتاق تهران مبنی بر پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط برای دو سال 94 و 95 در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موافقت شد، بخشنامه اجرایی آن نیز صادر و ابلاغ شد.

براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، که از آن با عنوان عیدی دولت به بخش خصوصی یاد شد، مقرر شد بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط در سال‌های 1394 و 1396 برابر اظهارنامه‌های تسلیمی خود مالیات بپردازند و از بازرسی و حسابرسی دفاتر با صرف وقت و هزینه زیاد و در نهایت علی‌الراس شدن مالیات این بنگاه‌ها خودداری شود.


این پیشنهاد که در اواخر اسفند ماه 95 در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و با تلاش گسترده اتاق تهران و نمایندگان بخش خصوصی به تصویب رسید، برای اجرا به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد و این سازمان نیز در روز 9 اردیبهشت ماه بخشنامه اجرایی این مصوبه را به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است:سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای مقررات تبصره الحاقی به ماده 29 آیین‌نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم، ترتیبی اتخاد نمایند که مامورین مالیاتی ذیربط با ملحوظ نظر قرار دادن اظهارنامه‌ها و صورت‌های مالی تسلیمی واحدهای موصوف و با اولویت قطعی نمودن مالیات بر اساس اظهارنامه تسلیمی، ضمن خودداری از صدور برگ تشخیص مالیاتی، برگ مالیات قطعی عملکرد سال 94 آنان را صادر و ابلاغ نمایند. در صورتی که امکان صدور برگ قطعی به شرح فوق میسر نباشد، مالیات عملکرد سال مزبور با رعایت مقررات تبصره 2 ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1380/11/27 صرفا از طرق رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک آنان تعیین شود.

 

این بخشنامه با امضای نادر جنتی، معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است. متن این بخشنامه را اینجا می‌توانید دریافت کنید.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال