قائم مقام وزیر صعنت خبر داد: ممنوعیت واردات ۸۰۰ قلم کالا در دستور کار‎

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: علاوه بر محدود کردن واردات ۸۳۰ قلم کالا از طریق ارز صادراتی و افزایش استانداردهای کیفی و افزایش تعرفه، واردات حدود ۸۰۰ قلم کالا، غیرمجاز خواهد شد.

مجتبی خسرو تاج،افزود: فهرستی به دولت ارسال و پیش بینی کردیم واردات عمده اقلام این فهرست غیرمجاز شود. البته ممکن است این اختیار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود تا در مواردی که تولید داخل پاسخگو نیست، بتوان به صورت موردی نیاز‌ها را از واردات تامین کرد تا کمبودی احساس نشود. از اینرو حتی در واردات اینگونه کالا‌ها با مکانیزم کیفی و استانداردی سعی می‌کنیم از تولید داخلی حمایت کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: در سال گذشته فهرست ۸۳۰ قلم را فراهم کردیم و با ارز صادراتی، افزایش تعرفه و استاندارهای وارداتی و کیفیت واردات سعی کردیم جلوی واردات اینگونه کالا‌ها را بگیریم. اما امسال از مدیریت‌های ذیربط در وزارت صنعت خواستیم این فهرست را توسعه دهد و اقلام جدیدی با توجه به تولید داخل آن‌ها به این فهرست وارد کند.

خسروتاج با بیان اینکه تعرفه‌های امسال براساس تعرفه‌های سال گذشته خواهد بود، افزود: سال گذشته بالاترین تعرفه ۵۵ درصد و کمترین تعرفه ۵ درصد بود که امسال هم اینگونه عمل می‌شود.

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، در برنامه ششم پیش­بینی شده است که صادرات غیرنفتی در هر سال ۷,۲۱ درصد رشد داشته باشد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال