سرانه مصرف پوشاک کاهش یافته است‎

تعداد بازدید : 780
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱/۲۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدجواد صدق آمیز با بیان اینکه اگر وارداتی خارج از ضوابط قانونی صورت بگیرد، قاچاق محسوب می شود، گفت: اگر وارداتی را سازمان یافته داشته باشیم و حتی قاچاق هم نباشد، باز هم غیرقانونی محسوب می شود.

وی درباره میزان قاچاق لباس اظهار داشت: حجم قاچاق به حدی بالاست که قطعا نمی تواند غیرسازمان یافته باشد و بنابراین جریانی منسجم و منظم این کارها را انجام می دهد.

رئیس مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک ادامه داد: در گذشته وقتی صحبت از قاچاق می شد، صحبت از ارائه در بخش عرضه بود یا اینکه توجه به سمت کوله برانی می رفت که حجم محدودی را جابجا می کنند و یا کالایی که در چمدان مسافرها وجود دارد.

مشاور اتحادیه پوشاک درباره آمار واردات اظهار داشت : بر اساس آمار گمرک، سال گذشته 60 میلیون دلار صرف واردات پوشاک شده است اما در خصوص قاچاق نمی توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم اما برآوردهایی وجود دارد که بر اساس تحلیل های مختلف است و یکی از مهمترین تحلیل ها میزان و حجم بازار داخلی پوشاک است. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، سرانه مصرف مربوط به سال 90 می شود که در آن سال 320 هزار تومان سرانه پوشاک کشور اعلام شده است و از آن موقع نیز آمار جدیدی اعلام نشده است.

وی گفت : با توجه به وضعیت تورم سرانه مصرف طبیعتا به لحاظ ریالی تغییر کرده است. البته برای درک بهتر وضعیت موجود می توان به آمارهای جهانی نیز تکیه کرد؛ در هفت سال گذشته سرانه مصرف پوشاک به لحاظ دلار حدود 25 الی 30 دلار کاهش داشته که این مسئله به دلیل تغییرات قیمت ارز بوده است و از 210 دلار به 185 دلار رسیده است. بر اساس آمار، 14.8 میلیارد دلار حجم بازار مصرف کالای پوشاک و حوزه مد در داخل کشور است.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال