پتروشیمی تندگویان با پایین دستی ها قرارداد بلندمدت بست/ شیر فلکه PET در بورس کالا باز شد

پتروشیمی تندگویان در قالب یک قرارداد بلند مدت متعهد شده که حجم مشخصی از محصولاتش را برای تامین نیاز صنایع پایین دست در بورس کالا عرضه کند که امروز نیز یکی از این قراردادها در بورس کالا منعقد شد.

پلی اتیلن های ترفتالات این شرکت امروز عرضه و ۷۹۲ تن از این کالاها معامله شد. حجم عرضه پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی ۸۰۳ تن و در قالب قراردادهای بلندمدت بود.

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری گرید ۷۸۱ با حجم عرضه ۵۵ تن به میزان ۴۴ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت پایه ۳ هزار و ۳۷۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پترون به نقل از بورس کالا، همچنین پلی اتیلن ترفتالات نساجی گرید ۶۴۱ نیز با حجم عرضه ۵۵۰ تن به همین میزان تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۱۹ تومان معامله شد، گرید ۶۴۵ نیز با حجم ۱۱۰ تن و با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۱۹ تومان توسط شرکت های پایین دست خریداری شد. پلی اتیلن ترفتالات نساجی سوپر برایت مجتمع تندگویان نیز با حجم ۸۸ تن با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۸۶ تومان معامله شد.

به اعتقاد کارشناسان، انعقاد قراردادهای بلندمدت محصولات پتروشیمی باعث می شود تا پتروشیمی ها در ماه های مختلف سال با اطمینان خاطر و بدون نگرانی با برای میزان تولیدشان برنامه‌ریزی دقیقی کنند و از سوی دیگر صنایع پایین‌دست نیز نسبت به تامین محصولات مورد نیاز خود دچار مشکلات فصلی نمی‌شوند.

همچنین علاوه بر پلی اتیلن های ترفتالات پتروشیمی تندگویان که در قالب قراردادهای بلندمدت برای شرکت های پایین دست عرضه شد، شرکت های پلی استایرن انبساطی سهند، محب پلیمر قم و بانیار پلیمر نیز اقدام به عرضه پلی استایرن ها در تالار پتروشیمی کردند.

به این ترتیب پلی استایرن انبساطی نسوز گرید F۵۰ شرکت سهند با حجم ۲۰ تن و با قیمت پایه ۴ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. گرید F۳۵۰ نیز با حجم ۲۰ تن و با قیمت پایه ۴ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری شد.

شرکت بانیار پلیمر نیز توانست ۱۳۰ تن پلی استایرن انبساطی نسوز با گریدهای SE۱۰۰۰, ۳۰۰۰ , ۴۰۰۰  را با قیمت پایه بفروشد.

همچنین در این روز پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ پتروشیمی شازند هم با قیمت پایه ۶ هزار و ۱۱۵ تومان مورد معامله قرار گرفت.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال