واردات پنبه با تعرفه 10 درصدی منطقی نیست

محمد مروج حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه کشور سالانه 180 هزار تن پنبه نیاز دارد، افزود: از این میزان 30 هزار تن بصورت داخلی و بقیه از طریق واردات تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر پنبه مورد نیاز صنعت نساجی ایران از کشور ازبکستان تامین می شود، اظهارداشت: این کشور سیستم بانکی ندارد و انتقال پول به وسیله صرافان صورت می گیرد.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: تعرفه ترجیحی که بین ایران و ازبکستان برقرار بود متاسفانه از سوی طرف مقابل متوقف شده و در حال حاضر واردات پنبه از ازبکستان با تعرفه 10 درصدی صورت می گیرد.

وی در ادامه از وجود 9 هزار و 818 واحد نساجی در کشور خبرداد و افزود: تعدادی از این واحدها به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل و تعداد دیگر با یک سوم ظرفیت در حال تولید هستند.

مروج حسینی بیان داشت: واحدهای نساجی هم اکنون با مشکلات زیادی از قبیل مواد اولیه، سرمایه درگردش، کمبود نقدینگی، فروش و انباشت کالا، گرانی حامل های انرژی و سایر موارد دست و پنجه نرم می کنند.

وی همچنین از بی توجهی وزیر صنعت به حوزه نساجی کشور گلایه کرد و گفت: درخواست جلسه با وزیر صنعت، معدن وتجارت با هدف بررسی مشکلات و تنگناهای صنعت نساجی در تاریخ 21 فروردین ماه سال جاری از سوی این انجمن صورت گرفته که متاسفانه تاکنون این جلسه تشکیل نشده است.

رئیس انجمن صنعت نساجی ایران با اشاره به این جمله که در خصوص پرداخت وام کالای 10 میلیون تومانی به منظور تحریک تقاضای بازار هیچ اقدامی تاکنون از سوی دولت صورت نگرفته است، یادآورشد: در حال حاضر انبارهای تولیدکنندگان صنایع نساجی پر از کالاست از اینرو می طلبد سیاست تحریک تقاضا همانند صنعت خودرو سازی در حوزه نساجی هم اعمال شود.

گفتنی است؛ برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال