مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت اعلام کرد: افزایش ۱۰۱ درصدی فروش و صادرات صنعت چرم و کفش کشور

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به آمار فروش و صادرات صنعت چرم و کفش، در سه ماه سال جاری ۱۰۱ درصد افزایش داشتیم.

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، گلنار نصراللهی عصر امروز در ششمین همایش ملی چرم و کفش و صنایع وابسته ایران با بیان اینکه، آذربایجان شرقی سهم بیشتری از صنعت کفش و چرم را داراست، اظهار داشت: 38 درصد از ظرفیت‌های چرم و کفش جمهوری اسلامی ایران در منطقه آذربایجان شرقی استفاده شده که این منطقه به عنوان اصلی‌ترین و شاخص‌ترین منطقه در حوزه چرم و کفش به شمار می‌رود.

وی، با اشاره به اینکه چرم و کفش پتانسیل صادرات بالایی را دارد، خاطرنشان کرد: اندک زمینه برای بهرمندی از صادرات و واردات چرم و کفش به ایران وجود دارد ولی می‌توانیم در زمینه صادرات بیش از پیش پیشرفت کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: واردات را باید دوشا دوش بازار پیش ببریم و با در نظر گرفتن نبض بازار، به واردات اقدام کنیم.

نصراللهی با تاکید بر مضرات قاچاق کالا در صنعت چرم و کفش، تصریح کرد: در هفته‌ آینده با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبارزه با قاچاق کالا در زمینه چرم کفش آغاز می‌شود و این می‌تواند مژده خوبی برای تولیدکنندگان داخلی شود.

وی افزود: پیش از این، مبارزه با کالای قاچاق را در حوزه نساجی و پوشاک آغاز کرده بودیم که خوشبختانه توانستیم مشکلات واحدهای تولیدی را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه ثبت واحدهای صنفی امر بسیار مهمی است، اذعان کرد: تنها 8 میلیون دلار از واحدهای رسمی و ثبت شده در سال اخیر دست به واردات زدند که در مقایسه با واحدهایی که ثبت نشده‌اند بسیار اندک است.

وی افزود: 400 تا 450 میلیون دلار توسط واحدهای صنفی که هنوز پروانه ثبت نداشته‌اند، واردات صورت گرفته که با ثبت این واحدهای صنفی می‌توانیم میزان ورود و خروج کالا را کنترل کرد.

نصراللهی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی مالیات زیادی در مقایسه با فروشندگان اجناس خارجی دارند، تصریح کرد: فروشندگان کالاهای خارجی باید مجهز به صندوق متصل به اداره امور مالیاتی کشور شوند تا همان میزانی که تولیدکنندگان داخلی مالیات پرداخت می‌کنند، فروشندگان نیز پرداخت کنند.

وی افزود: در این صورت میزان دریافت و پرداخت‌ها به طور مساوی با وارد کننده و تولیدکننده محسوب شده و تولید داخلی راکد نمی‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در سه ماه سال جاری رشد فروش در صنعت چرم و کفش را شاهد هستیم، گفت: با توجه به آمار فروش و صادرات صنعت چرم و کفش، در سه ماه سال جاری 101 درصد افزایش داشتیم که این میزان صادرات برای کشور بسیار حائز اهمیت است

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال