چرم ایرانی چند برابر قیمت با برند ایتالیا به فروش می رسد

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی ، مصنوعی و لوازم کفش از فروش چند برابر قیمتی چرم ایرانی با برند ایتالیایی در کشور خبر داد.

سعیدحیاتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به صادرات چرم نیم ساخت ایرانی به کشورهای ایتالیا و ترکیه به دلیل نبود صنایع مادر در ایران افزود: آلودگی شدید آب و خاک ایران طی فرآیند نیم ساخت سازی چرم نصیب ایران و چرم با کیفیت به ایتالیا و ترکیه صادر می شود.
وی پوست گوسفند و گاو ایرانی را بهترین پوست در جهان دانست و گفت: زمان فرآوری چرم تا رسیدن به مرحله نیم ساخت 20 روز است که این مدت طولانی ، تهیه مواد اولیه و رنگ با هزینه بالا از طریق واردات دلایل صادرات چرم ناتمام به دیگر کشورهاست.
حیاتی با اشاره به انگشت شمار بودن کارخانه های فرآوری چرم در ایران افزود: مشکل اصلی این صنعت نداشتن صنایع مکانیزه مادر و راه اندازی آن نیازمند سرمایه های سنگین خارجی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با اشاره به وجود 138 کارخانه چرم سازی در کشور که 30 تا 40 درصد آن فعالیت می کند ادامه داد: رقم بالای هزینه های تمام شده و ارائه چک های یکساله سبب کاهش نقدینگی در این صنعت و رکود بازار چرم شده است.
حیاتی با اشاره به وجود یوزانس در سال های گذشته برای تجارت گفت: در فرصت تعیین شده شش ماه تا یکسال یوزانس امکان واردات مواد اولیه به کشور فراهم بود در حالی با حذف این خدمت مالی تا تصفیه حساب نهایی تاجر کالای خود را تحویل نمی گیرد.
حیاتی ترس از چک های برگشتی را علت فروش محصول نیمه کاره چرم به دیگر کشورها دانست و تصریح کرد: واگذاری فعالیت به بخش خصوصی و رفع مشکلات موجود برای بیمه ، مالیات و موضوعات مرتبط شهرداری از سوی دولت راهکار گذر از این رکود است.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال