توسعه صنایع پیشران در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید با بیان اینکه توسعه صنایع پیشران در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد، گفت: بعد از موضوع نقدینگی مسئله عدم ثبات اقتصادی در مسائل پولی، ارزی و نرخ بهره بانکی است که باید تلاش کنیم تا پایان امسال به وضعیت مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا رحمانی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: صنایع بزرگ مانند فولاد، صنایع دریائی، نفت و پتروشیمی، نساجی و پوشاک و خودرو به عنوان صنایع پیشران می‌توانند با حرکت رو به جلوی خود بسیاری از صنایع وابسته را نیز به حرکت و تکاپو درآورند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دولت و همچنین وزارت صنعت در تثبیت وضعیت اقتصادی کشور در یک وضعیت مطلوب را ضروری دانست و از اقدام دولت در این بخش خبر داد.

رحمانی افزود: یکی از عمده‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت بعد از موضوع نقدینگی مسئله عدم ثبات اقتصادی در مسائل پولی، ارزی و نرخ بهره بانکی است که باید تلاش کنیم تا پایان امسال به وضعیت مطللوب برسیم.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور با اجرای یک طرح مانند طرح رونق تولید حل نخواهد شد و باید توقعات و انتظارات را به حدی معقول و منطقی برسانیم و سپس با همراهی به موقع در بخش‌های مختلف بتوانیم به‌صورت منطقی و کارشناسی شده در یک مدت زمان معین به اهداف رونق تولید و اشتغال برسیم.

رحمانی تاکید کرد: تسهیلاتی که در قالب طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود تنها برای افزایش فروش محصولات تولیدی است و نه تولید کالایی که در انبارها دپو خواهد شد.

وی از کارشناسان کمیته های ارزیابی خواست حتما میزان تولید و بازار فروش و صادرات متقاضیان را در ارائه تسهیلات در نظر داشته باشند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال