ثبت‌نام ۲۶ هزار صنعتگر برای دریافت وام

با گذشت دو ماه از آغاز طرح اعطای ۱۶ هزار میلیارد تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ، معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام بیش از ۲۶ هزار واحد و طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در نشست خبری امروز (دوشنبه) معاونین این وزارت خانه درباره جزئیات طرح احیای صنایع، کوچک و متوسط گفت: تا کنون حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد از بخش صنعت و ۱۳ هزار و ۱۰۰ واحد مرتبط با بخش کشاورزی خود را در سامانه این طرح ارائه کرده اند که مجموع این در خواست ها ۲۶ هزار واحد تولیدی می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به این که تا کنون ۳۰۰ واحد توانسته اند مصوبات لازم را جهت در دریافت وام اخذ کنند، افزود: از این درخواست ها حدود ۵۷۰۰ واحد شرایط بررسی را پشت سر گذاشته اند و تا کنون ۳۰۰ واحد مصوبه نهایی را اخذ و در حال پرداخت یا رفع موانع هستند.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به فرصت هایی که در شرایط پسا برجام به دست آمده است، اظهار کرد: برجام ‌موجب شده زمینه های لازم برای انجام سرمایه گذاری های مشترک با دیگر کشورها و افزایش تعاملات و همکاری های بین ا لمللی به وجود آید و در پی آن‌ افزایش سرمایه گذاری های مشترک خارجی و انعقاد قراردادها علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات، ‌در افزایش و تنوع بخشی و ارتقای سطح تولید داخل نیز موثر خواهد بود.

وی از برنامه ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات به یکی از موضوعات اصلی رونق تولید در سالجاری باید صادرات حدود ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته باشد یعنی از ۵۰ میلیارد دلار به ۶۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد که باید در رشته های مختلف صنعتی به اجرا در بیاید.

صالحی‌نیا در تشریح دیگر اقدامات این وزارت خانه برای افزایش برنامه ریزی شده صادرات گفت: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی در وزارت خانه منتشر شده است. ضمن اینکه پیگیری تحریک تقاضا، ‌فروش کالاهای با دوام اعتباری، ‌ تامین منابع و تسهیلات مورد نیاز به صورت یوزانس، استفاده از بازار سرمایه و اوراق مشارکت و دیگر اقدامات نیز از جمله برنامه هایی است که در بخش های مختلف صنعتی در حال پیگیری است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال