معرفی۵۷۰۰تولیدکننده به بانک‌ها

معاون وزیر صنعت از معرفی ۵ هزار و ۷۰۰ تولیدکننده واجد شرایط برای دریافت وام به بانک‌ها خبر داد و گفت: از این رقم تنها ۳۰۰ تولیدکننده موفق به تشکیل پرونده در بانک شده‌اند.

محسن صالحی‌نیا در نشست خبری امروز معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه رفع موانع تولید در سراسر استان‌ها با محوریت وزارت صنعت تشکیل شده است که بر این اساس ۳۶ هزار واحد تولیدی درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به سامانه مربوطه ارائه کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و ۱۳ هزار و ۱۰۰ واحد کشاورزی کوچک و متوسط که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، قرار است مورد حمایت واقع شوند تا ظرف یک سال به بهره‌برداری رسند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ واحد واجد شرایط برای معرفی به بانک‌ها و تامین تسهیلات شده‌اند که هنوز آمار تشکیل پرونده آنها در بانک‌ها قابل توجه نیست و تنها ۳۰۰ واحد موفق به اخذ مصوبه دریافت تسهیلات از بانک‌ها شده‌اند.

به گفته صالحی‌نیا، برای فعال‌سازی واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد هم برنامه‌هایی وجود دارد تا رونق را به آنها برگردانیم، ضمن اینکه مکانیزمی در نظر گرفته شده تا از طریق تامین منابع موردنیاز از یوزانس‌های مدت‌دار، پرداخت بدهی واحدهای دولتی به تولیدکنندگان و استفاده از بازار سرمایه بتوان وضعیت تولیدکنندگان را بهبود بخشید.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: برای ارج ظرف ۳-۲ هفته اخیر تمهیدات خوبی اندیشیده شده است که بر این اساس صاحبان سهام در این واحد تولیدی ملزم به اصلاح ساختار شده‌اند تا ارج از وضعیت فعلی رهایی یابد.

وی در پاسخ مبنی بر گزارش اتاق بازرگانی تهران در خصوص اوضاع و احوال صنایع در آستانه روز صنعت، گفت: برگزاری یادبود برای واحدهای صنعتی که در این گزارش عنوان شده، کم‌انصافی است، چرا که واحدهای تولیدی و صنعتی در تمام نقاط کشور با ظرفیت‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند و این مفهوم صحیح نیست که باید برای واحدهای دچار مشکل، یادبود گرفت.

صالحی‌نیا ادامه داد: در سه ماهه ابتدای امسال بسیاری از تولیدات با رشد مواجه بوده‌اند و به نظر می‌رسد از ماه چهارم افزایش تولید را شاهد باشیم، ضمن اینکه پیش‌بینی ما این است که امسال شرایط صنعت نسبت به سال قبل بهتر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت افزود: هم‌اکنون تعدادی از صنایع در استان‌ها به بهره‌برداری رسیده و به چرخه صنعت اضافه شده‌اند، ضمن اینکه واحدهای وابسته به صنایع خودرو نیز به مدار تولید وارد خواهند شد.

وی معتقد است باید امیدوار باشیم که رونق در واحدهای تولیدی که دارای ارزش افزوده هستند حاکم خواهد شد و همین امر منجر به ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن در سال جاری خواهد شد.

صالحی‌نیا در خصوص فیش حقوقی خود در دولت قبل و دولت یازدهم نیز گفت: به عنوان یک کارمند رسمی وزارت صنعت معدن و تجارت با ۲۷ سال سابقه کاری بر اساس قانون استخدام کشوری حقوق دریافت می‌کنم و آمادگی دارم فیش حقوقی خود را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
منبع: مهر

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال