از فرصت های اقتصادی در سال جاری باید بهترین استفاده را کرد

صادقیان: اولین اقدام مطالعه بازارهای جهانی است تا تولید براساس نیاز و سلیقه بازار صورت گیرد.

احمد صادقیان، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران معتقد است سال جاری از نظر اقتصادی قطعا سال بهتری خواهد بود اما اینکه چقدر بهتر باشد بستگی به عملکرد دولت، بخش خصوصی، مردم و... دارد. او می گوید:« بخش خصوصی باید سهم خواهی کند و مطالباتش را از دولت بگیرد و دولت هم از آن طرف گوش شنوا داشته باشد و هماهنگ شود در حال حاضر می بینیم که متاسفانه یک عدم هماهنگی وجود دارد که ان شاالله در این راستا تصمیماتی گرفته شود و هماهنگی شود.»

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در ادامه می گوید:« سال 94 سال بسیار سختی بود. هرچند که قدم های بسیار مثبتی برداشته شد که اثراتش امسال روی اقتصاد کشور و تولید می تواند مثبت باشد. اما با این حال باید توجه کرد که بعضی مسایل به جز تحریم ها و پساتحریم در دستان خودمان است. به این ترتیب که اگر مشکلات خودمان را به موقع حل و مدیریت نکنیم شاید نتوانیم نتیجه مطلوب را بدست آوریم پس باید از فرصت های پیش آمده اقتصادی بهترین استفاده را کنیم. مثلا الان در بحث سرمایه گذاری خارجی و جذب آنها، محدودیت های و مسایلی زیادی داریم که مربوط به خودمان است و اگر این مسایل را حل نکنیم، سرمایه گذاران خارجی وارد کشور نمی شوند و به این ترتیب سرمایه گذاری هم صورت نمی گیرد.»

او با اشاره به این که بخش کشاورزی هم مانند سایر بخش هاست، می گوید:« فرصت هایی در بحث تولید و صادرات محصولات کشاورزی به خصوص به روسیه پیش آمد که نتوانستیم استفاده کنیم. متاسفانه ایران در حوزه صادرات سال ها تمرین نداشته و کشور در همه بخش ها کشوری وارداتی بوده است ولی خب باید سریع تر خودمان را بازسازی کنیم تا از فضا استفاده کنیم و کشاورزی هم باید خود را برای جهش در سال جاری آماده کند.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه می گوید:« صادرات یک تخصص است و تیم می خواهد. باید آشنایی با ضابطه ها در کشورهای مختلف جهان وجود داشته باشد. در همه بخش ها این معضل وجود دارد.»

او درباره اقداماتی که باید در سال جاری صورت گیرد می گوید:« هم در بخش لجستیک و هم در بخش فنی باید شرایط را فراهم سازیم؛ اول باید شناخت بازار داشته باشیم. در بخش داخلی و صادرات باید ببینیم که سلیقه و نیاز بازار چیست و براساس آن تولید کنیم. باید خودمان را تطبیق دهیم. اولین اقدام مطالعه بازارهای جهانی است تا تولید براساس نیاز و سلیقه بازار صورت بگیرد.»

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال