نمایشگاه فرش و کفپوش دموتکس Domotex2024

نمایشگاه دموتکس بزرگترین نمایشگاه جهانی در عرصه نمایش تولید کفپوش ها اعم از فرش دستی، فرش ماشینی، موکت، پارکت، لمینیت و ... است که از سال 1988 تاکنون هر ساله در نیمه ماه ژانویه میلادی (دی ماه) بلافاصله پس از نمایشگاه هایم تکستیل (فرانکفورت) در شهر هانوفر آلمان و توسط شرکت دویچه مسه (تاسیس 1947) برگزار می شود.

این نمایشگاه نیز امسال در روزهای پنجشنبه 21 الی یکشنبه 24 دی ماه 1402 شمسی (11 الی 14 ژانویه 2024 میلادی) برگزار شد و برطبق آمار بیش از 1000 شرکت غرفه گذار از 60 کشور جهان از جمله ایران در آن حضور داشتند و در طی 4 روز این نمایشگاه بیش از 18 هزار بازدیدکننده از 140 کشور جهان از آن بازدید به عمل آوردند (65% بازدیدکنندگان نمایشگاه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند).
از ایران نیز امسال اعضای انجمن صنایع نساجی ایران حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند و شرکتهای قالی سلیمان، فرش ایده آل، فرش افشار زرینه، فرش بزرگمهر، فرش وزرا، فرش رویال گلد، فرش شاهرخ، فرش فرهی، فرش ماهور، فرش نگین هلال و فرش زرین دلان در حوزه فرش ماشینی و در حوزه فرش دستباف شرکتهای فرش اوان، فرش مولاییان، فرش برادران زیادی، فرش برهانی، فرش پرکامی، فرش پورهاشمی، فرش هریتیج، فرش هما و بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه فرش دستباف ایرانی که محل استقرار آنها در سایر کشورها نظیر آلمان، سوئد و ... است نیز به صورت غرفه گذار در این نمایشگاه حاضر بودند.
طراحی و دکوراسیون غرفه های فرش ماشینی ایرانی در سالن 5 این نمایشگاه به همراه حضور شرکتهای بزرگ و معتبری نظیر اورینتال ویورز (مصر)، مرینوس (ترکیه) که با غرفه های بسیار بزرگ و مجللی در این نمایشگاه حضور داشتند، جلوه خاصی را به این سالن بخشیده بود. سالن 2 این نمایشگاه نیز به صورت کلی در تسخیر فرش های دستباف ایرانی و بعد از آن افغانی بود و سالن های 3 و 4 عمدتاً به شرکتهای چینی، هندی، ترکیه ای و اروپایی اختصاص داشت. 
سالن های 19 الی 23 نیز در حوزه سایر کفپوش ها اعم از پارکت، لمینیت، چمن مصنوعی و ... بود که با ازدحام قابل توجه بازدیدکنندگان در طی این 4 روز مواجه بود.
البته که به دلیل اعتصاب رانندگان قطار و همچنین مسدود شدن اتوبانها توسط کشاورزان با تراکتورها، رفت و آمد در آلمان در طی دوران نمایشگاه های هایم تکستیل و دموتکس با چالش های زیادی مواجه شد که این موضوع بر روی تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیز تاثیر گذاشت.
لازم به ذکر است که نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در 4 اردیبشهت 1403 در شهر دبی برگزار خواهد شد که این نمایشگاه در حقیقت مرکزی جهت تجارت فرش ایرانی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین هند و چین خواهد بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال