کیمیاپلی‌استر «دانش بنیان» شد

با ارزیابی و تشخیص کارگروه صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت کیمیا پلی‌استر در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفت.

شرکت کیمیا‌پلی‌استر در حوزه فناوری توانست تاییدیه « تولیدی نوع 2»  دربخش مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی را برای تولید الیاف دوجزئی کسب کند.

شرکت دانش بنیان براساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات این گونه تعریف شده است که شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت،توسعه اقتصاد محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی( شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه ( شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و باارزش افزوده فراوان ( به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط) تشکیل می‌شود.

مقام معظم رهبری نیز با تأکید بر جلوگیری از واردات بی‌رویه، حمایت از شرکت‌هابی دانش‌بنیان و تولیداتشان را ضروری دانسته‌اند.

شرکت کیمیاپلی‌استر که عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده الیاف پلی‌استر در ایران را به خود اختصاص داده، با حدود 20 سال فعالیت در صنعت نساجی کشور و تولید متنوع‌ترین سبد الیاف پلی‌استر در کشور، دریافت لوح و تندیس زرین صادرکننده نمونه ملی در سه سال متوالی را در نیز در کارنامه خود دارد.

این مجموعه در سال 2016 گواهی‌نامه استاندارد اکوتکس را دریافت کرد و هر ساله با در دستور کار قرار دادن روند بهبود تولید و کیفیت، نسبت به تمدید آن موفق عمل کرده است و پس از ارزیابی و ممیزی‌های لازم بین‌المللی توسط شرکتInternational UK GCL توانست گواهی‌نامه‌های استاندارد جامع مدیریت یکپارچه خود را با کمترین مقدار عدم انطباق در آبان 1401 تمدید کند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال