خیز بنیاد مستضعفان برای تولید ۲۶ میلیون متر چادر مشکی/ خروج آرام خارجی‌ها از بازار چادر مشکی ایران

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از تنها کارخانه تولید چادر مشکی کشور در شهرکرد، از برنامه بنیاد مستضعفان برای افزایش تولید این کارخانه تا سقف ۲۶ میلیون متر انواع چادر مشکی در سال خبر داد.

 ‌سید‌پرویز فتاح در حاشیه سفر به استان چهارمحال و بختیاری که به منظور بازدید از مجموعه های تولیدی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در این استان انجام شد با حضور در کارخانه حجاب شهرکرد اظهار کرد: این مجموعه مشتمل بر 3 کارخانه است که با تولید انواع پارچه، زمینه اشتغال نزدیک به 500 نفر را به صورت مستقیم در 2 استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان فراهم کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این مجموعه به عنوان تنها تولیدکننده چادرمشکی کشور، انواع چادرهای مشکی مورد نیاز بازار را تولید می‌کند گفت: تولید چادر مشکی برای تامین نیاز کشور از موضوعات مورد تاکید ما است و این مجموعه علاوه بر تولید چادر مشکی، انواع فاستونی، پارچه های مانتویی، پارچه های مقنعه، شال و روسری، لباس کار، پارچه های صنعتی و منسوجات خانگی از جمله پارچه‌های پرده‌ای را تولید می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر این کارخانه سالانه 10 میلیون متر انواع چادر مشکی را تولید می‌کند و در صورت تکمیل طرح توسعه‌ای در این مجموعه، ظرفیت تولید چادر مشکی تا سقف 16 میلیون متر قابل افزایش است.

فتاح ادامه داد: همچنین مقرر شد پس از افزایش ظرفیت تولید به 16 میلیون متر انواع چادر مشکی در سال، زمینه افزایش ظرفیت تولید 10 میلیون متر مربع دیگر به ظرفیت چادر مشکی در این مجموعه، فراهم شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فعالیت این مجموعه تولیدی و کیفیت بالای محصولات این کارخانه، برخی از نمونه‌های وارداتی از بازار چادرمشکی کشور خارج شده و این مهم با تکیه بر تکنولوژی بالای تولید در این کارخانه محقق شده است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال