چاپ این صفحه

رشد ۸۰ درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه نساجی و پوشاک در سال ۹۹

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۸۰ درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه در بخش نساجی و پوشاک در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، محسن ترحمی با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته تعداد ۴۶۳ فقره پروانه بهره برداری در بخش نساجی و پوشاک صادر گردیده که نسبت به سال قبل از آن(۱۳۹۸) ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان اشتغال پروانه‌های بهره برداری مذکور نیز در سال گذشته ۲۷.۶ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل از آن(۱۳۹۸) ، ۳۷ درصد رشد داشته است.

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور تعداد ۳۰۰۰ جواز تاسیس و توسعه در سال ۱۳۹۹ در بخش نساجی و پوشاک که با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: این ارقام حاکی از تمایل بیش از پیش سرمایه گذاران، جهت سرمایه گذاری در صنعت نساجی پوشاک می باشد.

ترحمی توسعه صنایع نساجی و پوشاک را از اولویت‎های وزارت صمت دانست و با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، خاطرنشان کرد: در صنعت باید توجه بسیاری به مواد اولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت.

وی همچنین بیان کرد: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد این در حالیست که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می تواند امنیت اجتماعی را تأمین نماید.

چاپ این صفحه