چاپ این صفحه

وزیرصمت در آیین امضای تفاهم نامه طرح تام خبر داد: تزریق ۷۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش تولید در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تأمین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق طرح تأمین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت(تام) در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در آیین امضای تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) با بیان این مطلب، افزود: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به بسترسازی و فراهم آوری زمینه‌های لازم برای جذب این نقدینگی در بخش تولید می باشد.

تداوم بسترسازی برای جذب نقدینگی در بخش تولید

وی با تاکید بر اینکه این سیاست را در سال 1400 نیز دنبال خواهیم کرد، گفت: باید بخش تولید برای سرمایه گذاری سودآور باشد تا سرمایه های سرگردان به سمت این بخش هدایت شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از طریق سیاست های تامین مالی دولت که تکالیف و وظایف قانونی آن می‌باشد مانند تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید نیز در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

تزریق ۷۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش تولید در سال گذشته

رزم حسینی با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بخش تولید تسهیلات بانکی ارائه شده است، اضافه کرد: از میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی در سال گذشته نزدیک به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق شده است.

رشد صنعتی ۸ درصدی در سال گذشته

وی در ادامه سخنان خود جهت‌گیری بخش تولید را مثبت ارزیابی کرد و از رشد صنعتی ۸ درصدی در سال گذشته خبر داد.
وزیر صمت تجارت خارجی کشور را در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار و میزان تامین کالا (واردات و صادرات) را ۱۴۶ میلیون تن دانست و این حجم از صادرات و تجارت را نشانگر رشد و پویایی صنعت و تولید در کشور علیرغم همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه قلمداد کرد.

ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها

رزم حسینی با بیان اینکه در تامین اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا نه تنها خودکفا بلکه صادرکننده نیز می باشیم، گفت: بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها موجود است، در حوزه دستگاه‌های ونتیلاتور صادرات محور شدیم و کارخانه‌های شوینده‌ دو یا سه شیفت کار می‌کنند.

وی همچنین گریزی به (طرح تام) تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت بخش صمت زد و گفت: برآورد ما این است که رقم قابل توجهی از طریق این طرح به صورت پولی (مالی) و اعتباری به بخش تولید تزریق شود.

تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق طرح تام

وزیر صمت از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق این طرح توسط شرکت‌های برتر در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: واحدهای راکد، نیمه تعطیل و ظرفیت‌های خالی را به صورت هدفمند در راستای این طرح تامین مالی خواهیم کرد.

رزم حسینی، خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت های برتر را ضروری دانست و بیان کرد: در این راستا سال گذشته 100 شرکت بزرگ و توانمند شناسایی شده است که تفاهم نامه هایی را با آنها امضا نموده و این طرح نیز امسال تداوم دارد.

وی همچنین به برنامه های وزارت صمت برای توسعه صنعتی در مناطق کمتر برخوردار از طریق طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اشاره کرد و افزود: از این مسیر نیز شرکت های برتر برای حوزه تولید تامین مالی خواهند کرد.

رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه

وزیر صمت در پایان سخنان خود از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: واردات کالاهای مورد نیاز تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانجات به صورت هدفمند دنبال می‌شود و در صورت برداشته شدن تحریم ها نیز سیاست تقویت و تعمیق ساخت داخل تداوم دارد.

گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی« وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت(به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

چاپ این صفحه