چاپ این صفحه

گزارشی از جلسه کمیته ریسندگی پنبه ای انجمن صنایع نساجی ایران

تعداد بازدید : 1537
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
عصر روز دوشنبه یازدهم دی ماه دفتر انجمن صنایع نساجی ایران میزبان اعضای کمیته ریسندگی پنبه ای بود که برای بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای تحت مدیریت دور یکدیگر جمع شده بودند .

در بخش آغازین این نشست مهندس احد کرمانی- رئیس کمیته مذکور- گزارش مختصری از مسائل و مشکلات واحد های تولیدی در خصوص مسائل و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و کدهای اقتصادی خریدار و فروشنده ارائه نمود و از حاضرین در نشست ارائه رهنمود خواست. پس از ایشان مهندس جمشید بصیری رئیس هیأت مدیره انجمن نیز گزارش مبسوطی را در خصوص نشست مشترک مورخ 18/9/96 فعالین صنعت نساجی با دکتر کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و آقای مسیحی معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی ارائه کرد و ضمن اشاره به قول مساعدت ایشان مبنی بر همراهی با تولیدکنندگان، بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی مورخ 29/9/96 را نیز تسهیل بخشی از مشکلات صنعتگران دانست. لازم به توضیح است به منظور ایجاد وحدت رویه در خصوص رسیدگی و اعمال جرائم بندهای 2و4 به صورت حساب‌های صادره، به مدیران کل امور مالیاتی ابلاغ گردیده است که در صورتی که مودیان با صدور صورتحساب اقدام به عرضه کالا و خدمات نمایند، اگرچه مأموران مالیاتی موظفند الزامات مقرر در مواد 14 و 19 قانون یاد شده را در خصوص صورتحساب های صادره کنترل نمایند، لیکن صرفاً به دلیل عدم شناسایی خریداران  کالاها و خدمات ، مجاز نخواهند بود نسبت به مطالبه جرائم بندهای 2و4 ماده صدرالاشاره اقدام نمایندکه البته این موضوع صرفاً مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود و مشمول مالیات بر عملکرد نمی‌شود. اعضای حاضر در جلسه در خصوص مسائل مختلفی اظهار نظر و بحث نمودند از جمله آن‌ها می توان به موضوع معافیت پنبه از مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت این مالیات برای کل قیمت فروش نخ اشاره نمود که با توجه به امتناع خریداران از دریافت فاکتور رسمی و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای ریسندگی محسوب می‌شود. همچنین در خصوص موضوع لزوم اتحاد و یکپارچگی واحدهای تولیدی حمایت‌های سازمان امور مالیاتی در اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده برای کل زنجیره تولید و توزیع و الزام خریداران به خرید محصول با فاکتور رسمی و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده آْن بحث و تبادل نظر بسیاری شد. در ادامه بر ضرورت تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیته ریسندگی پنبه ای انجمن برای انسجام و هماهنگی و اتحاد بیشتر تأکید شد.

در جمع‌بندی این نشست مقرر شد تا از انجمن صنایع نساجی ایران درخواست شود تا شخصی را وکیل نماید تا به طور مداوم و پیگیر موضوع کاهش مالیات بر ارزش افزوده نخ تولیدی واحدهای ریسندگی و کاهش این مالیات به میزان ارزش افزوده ایجاد شده در فرآیند تولید نخ از پنبه باشد. همچنین از انجمن صنایع نساجی درخواست شد تا پیگیر حل و فصل مسائل و مشکلات مبتلا به کل صنعت نظیر مشکلات ایجاد شده از طریق  قاچاق کالاهای نساجی  و نیز مسائل و مشکلات متعدد ناشی از اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم باشد.

 

چاپ این صفحه