چاپ این صفحه

تولیدات داخلی با مارک های خارجی عرضه می شود‎

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اشکال موجود در بحث پوشاک اختلاط کالاهای تولید داخل با تولید خارجی است. متأسفانه جامعه به اجناس خارجی اعتماد بیشتری دارد، در حالی که آنچه در داخل تولید می شود، بدون قید و شرط کیفیت بالاتری را از مشابه خارجی خود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گلناز نصرالهی امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بررسی جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در پساتحریم و نقش استان اصفهان به عنوان قطب نساجی کشور، با بیان اینکه صنعت نساجی یکی از صنایعی است که توجیه اقتصادی دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات صنعت نساجی این است که بحث پوشاک آن توسعه نیافته و این موضوع به دلیل عدم کار بر روی بخش مد و طراحی است.

وی با بیان اینکه اشکال عمده در صنعت نساجی این است که مدل توسعه نساجی مناسب نبوده است، افزود: صنعت نساجی کشور از ریسندگی و بافندگی شروع به کار کرد، اما در بسیاری از کشورها، مدل توسعه نساجی ابتدا در بخش پوشاک انجام می شود. با توجه به حجم سرمایه گذاری که در کارخانجات وجود داشت، صلاح نبود که دوباره مدل توسعه جدید طراحی شود و بهترین روش این بود که حمایت های لازم در ریسندگی و بافندگی انجام شود و در حال حاضر طبق برنامه به توسعه صنعت پوشاک پرداخته خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت پوشاک باید به صورتی انجام شود که واحدهای موجود با حجم سرمایه گذاری ها و پرسنل دچار لطمه نشود.

نصرالهی اضافه کرد: در 20 سال گذشته تنها برنامه مدونی که برای بازسازی و نوسازی صنعت نساجی انجام شد، مربوط به سال های 79 و 81 بوده و این برنامه دقیقاً در همان زمان متوقف شد و توقف آن باعث بروز مشکلات و مسائل زیادی برای صنایع نساجی شد.

وی به بخشنامه های صادر شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: بخشنامه های ثبت نمایندگی و برندهای خارجی و همچنین نحوه ردیابی کالاهای وارداتی در بخش پوشاک و پتو صادر شده است. در راستای فرهنگ سازی پیرامون این قضیه در 18 اسفند سال جاری نمایشگاه اختصاصی پتو برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همین موارد و برنامه ها برای بخش پوشاک نیز وجود دارد، اظهار کرد: اشکال موجود در بحث پوشاک اختلاط کالاهای تولید داخل با تولید خارجی است. متأسفانه جامعه به اجناس خارجی اعتماد بیشتری دارد، در حالی که آنچه در داخل تولید می شود، بدون قید و شرط کیفیت بالاتری را از مشابه خارجی خود دارد و متأسفانه بسیاری از تولیدات داخلی با مارک های خارجی عرضه می شود.
چاپ این صفحه