چاپ این صفحه

مالیات کمر صنعت نساجی اصفهان را شکست

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه های نساجی اصفهان گفت: متأسفانه برای مسئولان دارایی تعطیلی کارخانه های اهمیت ندارد و با توجه به بسته شدن ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بودجه دارایی کشور، می توان پیش بینی کرد که یک فاجعه برای صنایع در راه است.

مرتضی منصوری در گفت وگو با تسنیم پیرامون وضعیت صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: در کشورهای ترکیه و چین صنعت نساجی را در شهرهای مختلف خود تفکیک کردند و در گذشته اصفهان قطب صنعت نساجی ایران بود اما امروز این صنعت در ایران نیز تفکیک شده و در شهر یزد ژاکارد، در تبریز حوله و در اصفهان پارچه خام تولید می شود.

وی با اشاره به رکود در صنعت نساجی گفت: رکود یک مسئله جهانی است که معضلات زیادی را برای همه کشورها فراهم کرده است اما در داخل کشور تحریم ها مشکلات زیادی را برای تمام صنایع به ویژه صنعت نساجی به وجود آورد و متأسفانه ما از نساجی روز دنیا به دلیل نداشتن ماشین های مدرن و به روز عقب هستیم.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه های نساجی اصفهان با اشاره به سود های بالای بانکی بیان کرد: متأسفانه دولت تسهیلاتی برای رونق تولید در صنعت نساجی پرداخت نکرده است و از طرفی سودهای بالای بانکی فشار بالایی بر تولیدکنندگان وارد کرده است و مردم هرچه کار می کنند برای بانک ها است و کارخانه های ورشکسته زیادی روی دست بانک ها مانده است.

وی با اشاره به سیستم دارایی و مالیات ارزش برافزوده تصریح کرد: متأسفانه مالیات ارزش برافزوده همه صنایع تولیدی را تحت الشعاع قرار داده است و پیرامون این موضوع بحث های زیادی انجام شده اما نتیجه ای حاصل نشده است.

منصوری با بیان اینکه پیش بینی می شود که در سال آینده 40 درصد از کارخانه هایی که قرار بود راه اندازی شوند، منتفی می شود، افزود: دارایی معضلات زیادی را برای صنایع ایجاد کرده است و با وجود اینکه دارایی مصوبه دولت است اما بر اساس سیستم درستی اعمال نمی شود و این نقص سیستم سبب فرار مالیاتی برخی از افراد و ظلم به تولیدکنندگان واقعی می شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه اکنون معافیت های مالیاتی برداشته شده است، گفت: اصفهان بالاترین دارایی کل کشور را دارد و متأسفانه برای مسئولان دارایی تعطیلی کارخانه های اهمیت ندارد و با توجه به بسته شدن 102 هزار میلیارد تومان بودجه دارایی کشور، می توان پیش بینی کرد که یک فاجعه برای صنایع در راه است.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه های نساجی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدها و کارگاه های نساجی در اصفهان تعطیل کرده اند و در واقع با توجه به فشارهایی که بر روی تولیدکنندگان وارد می شود، حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است.

چاپ این صفحه