چاپ این صفحه

جلسه کارگروه بررسی تعرفه ای ۱۴۰۲

عصر روز یکشنبه بیست و نهم آبان ماه از اعضای کارگروه بررسی تعرفه های پیشنهادی برای کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۲ گرد هم آمدند تا پیشنهادات وارده در خصوص تعرفه ها را بررسی و جمع بندی نمایند

در این نشست که با حضور آقایان حسن نیلفروش زاده، عباس مقصودی، عباس سرشار زاده، سید جعفر حسینی، محمدرضا مقدم، مهدی کاردان، سید جواد سجادی بیدگلی نمایندگان هیئت مدیره و امامی رئوف دبیر انجمن برگزار شد در خصوص تعرفه های پیشنهادی توسط اعضا و کارگروه‌های تخصصی بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه همچنین کارکرد نظام تعرفه‌ای در سالهای اخیر و مسائل و مشکلات آن مورد واکاوی قرار گرفت. لازم به توضیح است که در سالهای اخیر به دلیل نرخ مبنای محاسبات ارز در گمرکات با نرخ ۴۲۰۰۰ تومان تعرفه‌ها اصولاً کارکرد خود را از دست داده بودند و انجمن صنایع نساجی ایران نیز بارها پیگیری در خصوص لزوم تغییر این نرخ در گمرکات را به عمل آورده بود.

همانطور که اعضای محترم انجمن مستحضر می باشد تعرفه های زنجیره ارزش صنعت نساجی سال‌هاست که تغییرات چشمگیری نداشته است و از یک رشد پله ای از مواد اولیه تا محصول نهایی تبعیت نموده است و در سال ۱۴۰۱ با مصوبه ابلاغی دولت دچار تغییرات عدیده ای گردید.

چاپ این صفحه