چاپ این صفحه

اظهار کالا فقط با درج شناسه یکتای قبض انبار

سخنگوی گمرک گفت: از فردا یازدهم مرداد، امکان اظهار کالا بدون درج شناسه یکتای قبض انبار میسر نخواهد بود.

 

اکسپورتنا: سیدروح الله لطیفی سخنگوی گمرک افزود: یکی از ملزومات اظهار نامه کالا، قبض انبار و کد‌هایی است که از سوی وزارت صمت اعلام می شود و از فردا ۱۱ مرداد اظهار کالا صرفا با درج شناسه یکتای قبض انبار در گمرک صورت خواهد پذیرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هجدهم شورای اجرایی فن آوری اطلاعات و بخشنامه ۱۳ تیر و نامه ۲۳ تیر مدیران کل دفتر واردات و فن آوری اطلاعات گمرک ایران، مبنی بر به کارگیری شناسه یکتای قبض انبار توسط کلیه انبار‌های گمرکی (مراجع تحویل گیرنده کالا و کلیه انبار‌های اختصاصی) از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت و برای اعمال قفل شناسه یکتای قبض انبار در همه گمرکات کشور، از گمرکات اجرایی خواسته شده ترتیبی اتخاذ کنند که انجام تشریفات ترخیص با اخذ شناسه قبض انبار توسط صاحبان کالا حداکثر تا دهم مرداد صورت پذیرد.

لطیفی اضافه کرد: این طرح با تصمیم شورای اجرایی فن آوری اطلاعات، مبنی بر به کارگیری شناسه یکتای قبض انبار توسط همه انبار‌های گمرکی از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت گرفته شده است.

سخنگوی گمرک گفت: پس از دهم مرداد (از یازدهم مرداد)، امکان اظهار کالا بدون درج شناسه یکتای قبض انبار اخذ شده از سامانه جامع انبار‌های وزارت صمت میسر نخواهد بود.

سیدروح الله لطیفی، افزود: یکی از تکالیف گمرک از ۶ گانه آن، شناسه‌هایی است که از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود که انجام تشریفات ترخیص با اخذ شناسه قبض انبار توسط صاحبان کالا حداکثر تا دهم مرداد صورت پذیرد.

 

چاپ این صفحه