چاپ این صفحه

تبدیل کارخانه ریسباف به مرکز نوآوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت:با توجه به اینکه ریسباف یکی از بقایای باقیمانده از صنعت نساجی اصفهان است تصمیم گرفتیم این کارخانه را به مرکز نوآوری در شهر تبدیل کنیم.

سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کارخانه ریسباف به عنوان میراث ماندگار صنعت و تاریخ اصفهان شناخته می‌شود، اظهار داشت: در جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری بر احیا مجموعه ریسباف به عنوان کارخانه نوآوری تصمیم گیری شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: مقرر شد که احیای مجموعه ریسباف برای استفاده به عنوان کارخانه نوآوری و سایر کاربری‌ها مطرح و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر کارآفرینی به عنوان رکن مهم اقتصاد گفت: با توجه به اینکه ریسباف یکی از بقایای باقیمانده از صنعت نساجی اصفهان است تصمیم گرفتیم این کارخانه را به مرکز نوآوری در شهر تبدیل کنیم تا به رشد کارآفرینی و صنایع خلاق کمک شود.

 

کارخانه ریسباف دومین کارخانه ریسندگی اصفهان، در سال ۱۳۱۱ با مشارکت جمعی از سرمایه داران در اصفهان راه اندازی شد. این اثر در سال ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسید و سالهاست بر سر احیا کاربری آن از تبدیل شدن به موزه بزرگ اصفهان و سایر کاربری‌ها صحبت‌هایی به میان آمده بود.

 
 
چاپ این صفحه