چاپ این صفحه

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت نساجی بردسکن

در سفر کاری وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی، طرح توسعه شرکت نساجی بردسکن مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش شاتا، این شرکت تنها شرکت تولید کننده نخ در ایران است که دارای گواهی Spun Yarns – Com4 rotor شرکت Reiter سوئیس می باشد. با توجه به فناوری‌های پشرفته صنعت نساجی در دنیا، جدیدترین و به روزترین دستگاه‌ها برای طرح توسعه شرکت نساجی بردسکن انتخاب شده که امکان تولید طیف گسترده‌ای از محصولات (از کمترین قطر تا بیشترین قطر) بوجود آید.

 

سرمایه گذاری انجام شده در طرح توسعه شرکت نساجی بردسکن به صورت ارزی بالغ بر 16.5 میلیون یورو و ریالی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال است. مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این واحد بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

 

گفتنی است؛ با راه اندازی طرح توسعه این واحد، ظرفیت تولید سالیانه کارخانه به 6000 تن افزایش یافته و به مرز 10000 تن در سال خواهد رسید.

 

در حاسیه این بازدید، وزیر صمت در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای صنعت نساجی گفت: دولت جلوی واردات محصولات خارجی دارای امکان ساخت داخل را گرفته است و واردات بیش از ۱۵۰۰ کد تعرفه را ممنوع اعلام کرده است.
 

 رضا رحمانی در خصوص شروع تحریم‌های صنعت نساجی از اول فروردین ماه و برنامه های وزارتخانه برای این صنعت، بیان کرد: این اولین بار نیست که تحریم می شویم و از اردیبهشت ماه سال گذشته بسیاری از صنایع ما از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، خودرو و پتروشیمی و … تحریم هستند که علیرغم این تحریم ها شاهد افزایش تولید در این رشته ها نیز بوده ایم.


اعلام تحریم‌های جدید کار ما را متوقف نمی‌کند

 

وی با تأکید بر اینکه اعلام تحریم های جدید کار ما را متوقف نمی‌کند، تصریح کرد: صنعت نساجی برای ما جزو اولویت‌ها است و امسال جزو برنامه های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دولت نیز آن را جزو اولویت و پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: تمام زنجیره نساجی و پوشاک ( از نساجی تا محصول نهایی) برای ما در اولویت است.

 

رحمانی در خصوص واردات نیز افزود: واردات با ثبت سفارش انجام می شود و اگر تولید در واحدی به اندازه نیاز کشور و با کیفیت باشد، جلوی واردات محصولات مشابه آن گرفته می شود و ثبت سفارش برای آن انجام نخواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اما اگر تولید کالایی به اندازه نیاز داخل کشور نباشد، برای حمایت از تولید داخل حمایت تعرفه ای را انجام خواهیم داد.


با تعصب جلوی واردات محصولات دارای امکان ساخت داخل را می گیریم

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تآکید کرد: با تعصب جلوی واردات محصولات دارای امکان ساخت داخل را می گیریم و وظیفه خود می دانیم که از تولید داخل حمایت کنیم.

 

رحمانی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای صنعت نساجی نیز گفت: دولت جلوی واردات محصولات خارجی دارای امکان ساخت داخل را گرفته است و واردات بیش از ۱۵۰۰ کد تعرفه را ممنوع اعلام کرده است.

 

وی بیان کرد: علیرغم همه محدودیت‌های درآمدی دولت، اما منابعی مانند تبصره ۱۸ و صندوق توسعه و پروژه های اقتصاد مقاومتی را با اولویت واحدهایی که در زنجیره ارزش قرار دارند، مانند نساجی و پوشاک و… ارائه می‌دهیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مهمترین مشکل و نیاز ما تامین نقدینگی است و نیاز به نقدینگی زیاد است که با بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی رایزنی ها را انجام داده ایم و شیوه‌های نوین تامین مالی از جمله بازار سرمایه، تشکیل صندوق های خاص و انتشار اوراق و … را مدنظر داریم.

 

رحمانی گفت: افزایش حجم تولید در کشور نیاز به تآمین نقدینگی را بیشتر کرده است و نظام بانکی با همت بیشتری باید در این حوزه پای کار بیایند.

 
 
چاپ این صفحه