چاپ این صفحه

صنعت نساجی چهره خصوصی یافت

بار دیگر صنایع نساجی از کل کشور در حالی گرد هم آمدند که دیگر واحد دولتی در این صنعت دیده نمی شود و متولیان این صنعت معتقدند که همواره انقلاب ها در تمام دنیا عوارض منفی و مثبتی به دنبال داشته است و یکی از عوارض منفی به پا شدن انقلاب در ایران رکود صنعت نساجی بود.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در اصفهان با اعلام اینکه امروز که سرمایه گذاران صنعت نساجی گرد هم آمدند همه از بخش های خصوصی هستند و دیگر یک واحد دولتی در این صنعت دیده نمی شود و چون تمامی بخش های خصوصی منافع مشترک یکسانی دارند و از زنجیره تولید هستند بنابراین ارتباط قوی میتوان بین آنهابرقرار ساخت.

 

به گزارش تابناک، حسن نیلفروش زاده با اعلام اینکه سال گذشته سالی بسیار ملتهب برای صنعت نساجی بود و این در حالی که از ابتدای امسال آرامشی را در این صنعت شاهدیم و مواد اولیه نساجی از انحصار تفکرات خاص درآمد و نظم پیدا کرد  و افزود: متاسفانه در صنعت نساجی شاهد افرادی هستیم که  دنبال سودهای کوتاه مدت هستند .

 

نیلفروش زاده با اشاره به اینکه صنعت نساجی یک صنعت ممتاز است که اگر حلقه وسط نابود شود در واقع تمام زنجیره به هم خورده است، ادامه داد:  لازم  است افکار صنعتگران نساجی اصلاح شود، به فکر آینده باشیم و ارزش های عقیدتی را رشد دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد رقابت بالای 40 درصدی بین صنعتگران نساجی بودیم و افرادی که از عرضه کالای خود ممانعت می کنند در واقع خود زنی کردند، گفت: تا زمانی که افکار تولید کنندگان نساجی صنعتی نشود شاهد حاکم شدن تشکل های بخشی خصوصی از کشورهای ترکیه هستیم .

 

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه کارخانه ای که با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود کار می کند قطع به یقین شکست خورده است و باید با حداکثر ظرفیت تولید فعالیت کند، ادامه داد: زمانی که 96 درصد نوع مالکیت صنایع نساجی دست بخش خصوصی است بنابراین ملزیم که درست فکر کنیم و تصمیم درست بگیریم واین فرمول رشد صنعت است .

 

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور در حوزه مواد اولیه صنعت نساجی و از جمله نخ پنبه مشکلی نداریم ، گفت: زمانی باید مواد اولیه از خارج وارد شود که کسری داشته باشیم و بدنبال  ورود دانش جدیدی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه ریسندگی وضعیت مطلوبی داریم، گفت: نیاز است که تجار را به تولید کننده ها وصل کنیم و هم اکنون شبکه بازرگانی مطلوبی در حوزه پارچه داریم و اگر بدنبال سود سریع و خارج از استاندارد و زیر پا گذاشتن قوانین کشوری باشیم، اوج خیانت است.

 

چاپ این صفحه