چاپ این صفحه

برگزاری جلسات مشترک در زمینه واردات نخ پنبه‌ای

مهندس محمدجعفر شهلایی‌نژاد- رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- ابراز داشت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان و معاون وزیر صنعت، مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، تنی چند از اعضای تشکل‌های صنایع نساجی و پوشاک، اصناف و کسبه بازار در سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد‌كنندگان برگزار شد، موضوع واردات نخ‌های پنبه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: طبق اعلام خانم مهندس محرابی، سال گذشته 16 هزار تن نخ پنبه‌ای وارد کشور شد اما این رقم در سال‌جاری به 48 هزار تن رسیده که این ارقام اختلاف بسیار فاحشی با یکدیگر دارند. 

 

به گفته مهندس شهلایی، روزانه حدود 60-50 تن به ظرفیت تولید نخ پنبه‌ای (نخ شانه شده) کشور افزوده می‌شود و با راه‌اندازی چندین کارخانه ریسندگی تا پایان سال‌، این رقم بیشتر خواهد شد.   

 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اذغان داشت: در نهایت آقای تابش‌-‌ مدیرعامل سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان- از مصرف‌کنندگان نخ پنبه‌ای درخواست کرد تا میزان نیاز خود را به نخ‌های پنبه‌ای اعلام کنند تا پس از بررسی کارگروه‌ فنی، نسبت به واردات آن تصمیم‌گیری شود. این گروه معتقدند با وجود رقیب خارجی، قیمت‌ نخ‌های پنبه‌ای تولید داخل کنترل خواهد شد و از ایجاد انحصار جلوگیری به عمل می‌آید این در حالی است که انجمن صنایع نساجی ایران هر هفته قیمت نخ‌های پنبه‌ای را به طور شفاف و روشن اعلام می‌‌کند تا هیچ‌گونه اختلال و کمبودی در روند فعالیت بازار به وجود نیاید.


مهندس شهلایی، برگزاری چنین جلسات مشترک میان بخش خصوصی و مسئولان دولتی را در ایجاد هماهنگی میان تمام فعالان صنایع نساجی کشور بسیار موثر توصیف کرد و گفت: مواضع ما نقطه مقابل مصرف‌کنندگان نخ‌های پنبه‌ای نیست بلکه در مساوات با آنهاست.

 
 
چاپ این صفحه