چاپ این صفحه

افتتاح ۵ مرکز نوآوری تخصصی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌های برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

مراسم افتتاح پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده ‌های مهندسی برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، دکتر منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور، دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  همچنین یک شتاب‌دهنده کسب و کار معدنی و یک مرکز تحقیق و توسعه در دانشگاه در کنار افتتاح مراکز نوآوری نیز راه‌اندازی شدند.


مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده مهندسی برق که مساحتی برابر با ۳۱۵ متر مربع دارد، ظرفیت حداقل ۱۶ تیم سه نفره را داراست.


دانشکده مهندسی مکانیک این مرکز با مساحت ۳۱۵ متر مربع ظرفیت حداقل ۱۶ تیم سه نفره را در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر دارد.


مرکز نوآوری دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر به مساحت ۴۰۰ متر مربع واقع در ضلع جنوبی طبقه چهارم دانشکده مهندسی پزشکی احداث شده که دارای ۳ فضای مجزا با امکانات نمونه‌سازی، تیم‌های فناور و شتاب‌دهنده‌ها و فضای اداری به منظور استقرار مدیریت و تیم‌های اجرایی است.


مرکز نوآوری دانشکده مهندسی نساجی در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر با ظرفیت ۸ تیم سه نفره در طبقه هشتم دانشکده مهندسی نساجی احداث شده است.


همچنین مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر در فضایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع در طبقه هم‌کف دانشگاه مهندسی کامپیوتر واقع شده که در راستای توسعه فناوری‌های دیجیتال و کاربردی‌سازی آنها این مرکز راه‌اندازی شده است.

 
 
چاپ این صفحه