چاپ این صفحه

مشکلات بنگاه‌های تولید از زبان وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح مشکلات پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی از بازگشت ۱۴۰۰ واحد صنعتی راکد کشور به چرخه تولید و پیگیری اشتغال‌زایی برای ۲۷۰ هزار نفر در حوزه صنعت برای سال جاری خبر داد.

رضا رحمانی در کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مشکلات مدیریتی و سرمایه در گردش از عمده ترین موانع پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی است افزود: ارائه کمک‌های موردی در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم راهکاری برای توسعه صنعت در این مناطق است.

 

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر توجه دولت به واحدهای تولیدی استان‌های کمتر توسعه یافته است. رحمانی بیان کرد: کسانی که بتوانند معادن کوچک را فعال کرده و در آنها سرمایه‌گذاری کنند ما با آنها قرارداد برای خرید محصول به‌صورت بلند مدت منعقد خواهیم کرد.

 

به گزارش دنیای اقتصاد ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴۰۰ واحد راکد در کشور را به چرخه کار بازگرداندیم. رحمانی همچنین درخصوص بازگشت واحدهای راکد تولیدی نیز عنوان کرد: برای بازگشت واحدهای تولیدی در کشور برنامه‌هایی در دست اقدام داریم، به‌طور مثال برای امسال بازگشت بالغ بر ۲هزار واحد راکد را در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال‌جاری اجرا شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از این میزان تاکنون توانستیم ۱۴۰۰ واحد را به چرخه کار باز گردانیم. بازگشت این تعداد واحد به چرخه کار برای ۲۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. وی گفت: در کل کشور کلینیک‌هایی را با اصطلاح واحد درمان صنعت در تمام استان‌ها تشکیل دادیم. در همین راستا نیز ۷۰۰ مشاور متخصص و مجرب را جذب کردیم.

 

رحمانی اضافه کرد: در تمام استان‌ها این متخصصان مشکلات را اعم از سرمایه‌گذاری در گردش، مدیریتی و ... بررسی خواهند کرد تا آنها را رفع کنیم.  وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص اقدامات صورت گرفته برای اشتغال‌زایی نیز گفت: ۲۷۰ هزار نفر ایجاد اشتغال در حوزه صنعت برای سال جاری هدف‌گذاری شده بود که در دست اقدام است. رحمانی افزود: راهکار حل تمام این مشکلات، توجه به تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی است که باید به‌عنوان یک اعتقاد و راهکار اصولی در نظر گرفته شود.

 

رحمانی عنوان کرد: بالای ۶۰درصد اشتغال مولد در حوزه صنعت، معدن و تجارت و مابقی نیز در حوزه کشاورزی است. وی گفت: باید بدانید که خستگی در خدمت به مردم در شرایط خاص فعلی معنا ندارد، در حالی که تولید ما دارای مشکلاتی شده است.

 
 
چاپ این صفحه