چاپ این صفحه

حمایت دبیرخانه مشترک تشکلهای صنعتی و صنفی پوشاک ایران از برخورد با برندهای قاچاق پوشاک

در نامه دبیرخانه مشترک تشکلهای صنعتی و صنفی پوشاک ایران به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق عنوان شد، با قاطعیت و صدایی رسا از اقدام شما در برخورد با فروش محصولات و برندهای قاچاق پوشاک در سرزمین ایران و فروشگاه‌ها، قدردانی می کنیم .

دبیرخانه مشترک تشکلهای صنعتی و صنفی پوشاک ایران در نامه‌ای به رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر لزوم مبارزه با قاچاق بی‌رویه پوشاک خارجی و حمایت از تولید داخل تاکید شد. 

 

متن و تصویر نامه به شرح زیر است: 


جناب آقای مویدی ریاست محترم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

 

با سلام 


احتراما قبل از هر چیز با قاطعیت و صدایی رسا از اقدام نیک شما در برخورد با فروش محصولات و برندهای قاچاق پوشاک در سرزمین عزیز ایران و فروشگاه هایی که ناخوانده بر سر سفره اقتصاد ایرانی نشسته اند، قدردانی می‌کنیم و از خداوند منان پیروزی و سربلندی شما و همه کسانی را خواستاریم که دل در روی آرمان های توسعه کشور دارند. 


به طور قطع برخورد با قاچاق پوشاک، بیش از آن که بخواهد امکانی مجدد برای بالندگی صنعت پوشاک کشور باشد، خیز و خروشی بزرگی علیه ایده و اندیشه ای است که ترویج مصرف گرایی و فقدان مولد گرایی را برای توسعه و زیست اقتصادی و اجتماعی ایران طلب می‌کند. 


ما در دنیایی زندگی می کنیم که تولید، ساختن و ایجاد کردن فرصت های بالندگی" به اصل و زیربنای اصلی توسعه تبدیل شده است. به گونه ای که دیگر نمی توان بدون تولید، شرایط رقابت و رویارویی با مقتضیات زیست اقتصادی در دنیای امروز را مهیا ساخت. 


در چنین فضایی به طور قطع قاچاق گلوله ای است که دشمنان اقتصادی ایران در نبرد سخت و جان فرسای اقتصادی آن را با نام ها و برندهای الوان خود بزک کرده‌اند و به سوی سینه پیشرفت و رشد صنعتی کشور نشانه رفته اند. 


ما تولید کنندگان و صنعتگران عرصه نساجی و پوشاک در ایران بر این باوریم که مقابله با قاچاق کالا نگاهی بلندتر و آینده‌ای روشن تر از شکوفایی امروز صنعتی را به ارمغان خواهد آورد و این چشم انداز بزرگ چیزی جز حفظ و ایجاد امنیت در بطن کشور برای روحیه ساختن، بنا کردن و آفریدن نیست. 


اگر این گونه نباشد و مروجین مصرف‌گرایی صرف و دشمنان فعالیت‌های مولد بتوانند در ایران خیمه خود را همیشگی کنند، حتما نسل‌های آینده ما را به خاطر عدم ایستادن برای برپایی اردوها و کنش‌های صنعتی، در مقابل تاراج توان ملی نخواهند بخشید. 


جهان در دوران ما به خوبی نشان می دهد که بدون تولید و گسترش توان رقابت و فتح بازارهای جهانی با نام ها و نشان های بومی و میهنی نمی توان به آینده امید بست. 


به همین خاطر باز هم اعلام می کنیم که ما با تمام توان و با همه انگیزه های محکم خود برای شکوفایی صنعتی کشور از اقدام ستاد محترم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برخورد با قاچاق منسوجات و پوشاک استقبال می‌کنیم و امید داریم که این حرکت ملی در حمایت از کالای ایرانی تا رسیدن به آرمان های اصیل توسعه ایرانی، با قدرت بیشتری ادامه یابد. 


در این مسیر باید بی مهابا مراقب سنگ اندازی های آگاهانه و با غیر آگاهانه افرادی بود که مبارزه با قاچاق، حیات سود آوری های غیر مشروع آنها را در ارتزاق از قاچاق، با خطر مواجه می سازد. به طور قطع کج سلیقگی های بوروکراسی و تصمیم سازی های غیر کارشناسی مانند بحث آزادی واردات محصولات مستعمل نیز می تواند این حرکت ملی را تحت الشعاع قرار دهد .

 

البته شک نداریم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با چشمانی باز تحرکات نامبارک و تصمیم سازی های غیر کار آمد را به خوبی رصد می کند و بر عزم خود برای مقابله با قاچاق ایستاده است، اما تجربه های موجود نشان می دهد که در این مسیر باید از تهرانی ها سخن گفت و آنها را جدی گرفت. 


بدانید و شهادت می دهیم که تولید کنندگان پوشاک در ایران توانمندی و پتانسیلی را خلق کرده اند که با اشتغالی چند صد هزار نفری، می تواند به خوبی نیاز کشور را به پوشاک برطرف سازد. هجمه ها و بهانه هایی که شکل می گیرند تا مجال بیشتری برای فروش پوشاک قاچاق باز شود در واقع یک ثروت بزرگ ملی را در جامه صنعت پوشاک مورد هدف قرار داده اند.

 

زمان برای غلبه بر شیطنت دشمنان اقتصادی که خود را در قاچاق نیز نشان می دهد اندک است، هر لحظه که می گذرد می تواند بستری بزرگی برای زایش توان تولید ایرانی باشد. پس ما ایستاده ایم تا به ایستادگی و پایمردی شما در پاسداری از لحظات این مرز و بوم بالیم و از آن بهترین خاطره را برای آینده صنعت کشور به وجود آوریم 


با تشکر و تقدیم شایسته ترین احترامات دبیرخانه مشترک تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک 

 




چاپ این صفحه