چاپ این صفحه

استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت تاکیتک های مناسب برای صادرات پوشاک

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمینه صادرات پوشاک را فراهم می‌کند، گفت: برای رونق صنعت پوشاک باید دانش فعالان این حوزه به روز شود.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اینکه ترخیص پارچه از گمرک به سختی انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر از یک سو سیاست انقباضی بر واردات حاکم است و از سوی دیگر برای حفظ ارزش پول ملی باید تنها موادی که جزو نیازهای اصلی کشور است وارد شود به همین دلیل برای واردات پارچه سختگیری‌های بسیاری می‌شود.


مادامی که در نساجی زنجیره تامین مواد اولیه، دوخت و... صنعتی نشود صادرات محقق نمی‌شود 


به گزارش فصل تجارت ، نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از واردات کالاها باید مراحل قانونی ثبت سفارش انجام شود تا کالاها در گمرک بلاتکلیف نماند، افزود: برای رونق صنعت پوشاک باید دانش فعالان این حوزه به روز شود مادامی که زنجیره تامین مواد اولیه، دوخت و... در نساجی صنعتی نشود صادرات آن محقق نمی‌شود.

 

علیرغم اینکه ترکیه از منابع پتروشیمی کافی برای تولید مواد اولیه برخورد نیست اما در صنایع نساجی بسیار موفق عمل کرده است و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور از طریق صادرات پوشاک تامین می‌شود .


موفقیت ترکیه در صادرات پوشاک علیرغم نبود مواد اولیه 


وی بیان کرد: متاسفانه پوشاک تولید شده در ایران صادراتی نیست و بایستی با پیدا کردن حلقه مفقوده‌ی این صنعت راهی برای ارزآوری ایجاد کرد. علیرغم اینکه ترکیه از منابع پتروشیمی کافی برای تولید مواد اولیه برخورد نیست اما در صنایع نساجی بسیار موفق عمل کرده است و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور از طریق صادرات پوشاک تامین می‌شود.


آموزش‌ درست در دانشگاه‌ها؛ تربیت فارغ‌التحصیلان توانا در تولید کالاهای صادرات محور تولید 


به زعم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آموزش‌ در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیلان بتوانند کالاهای صادرات محور تولید کنند، باید با بررسی عملکرد ترکیه مسیرهایی که این کشور برای رسیدن به حجم گسترده صادرات طی کرده مشخص و از آن استفاده کرد.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه توان مالی مردم کاهش پیدا کرده بیشتر درآمد آنها برای خرید موادخوراکی و رفع نیازهای اساسی استفاده می‌شود و خرید پوشاک کاهش محسوسی داشته است؛ فردی که در سال‌های گذشته چندین بار لباس می‌خرید در حال حاضر تنها یکبار می‌تواند پوشاک خریداری کند.


استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمینه صادرات پوشاک را فراهم می‌کند 


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد برای صادرات پوشاک، خاطرنشان کرد: در صورتی که توانایی تولیدکننده برای تولید پوشاک باکیفیت مشخص شود می‌توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمینه‌های صادرات پوشاک در مناطق آزاد را فراهم کرد. در موارد بسیاری وام به ازای تولید و صادرات پرداخت می‌شود اما از آنجایی که کالای تولیدی باکیفیت نیست نمی‌توان آنها را صادر کرد بنابراین کالا روی دست تولیدکننده می‌ماند و در نتیجه نمی‌تواند وام‌های خود را پرداخت کند./

 
 
چاپ این صفحه