چاپ این صفحه

ایجاد شهرک صنفی پوشاک برای جلوگیری از تکرار حوادثی همچون پلاسکو ضروری است

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران بر ضرورت ایجاد شهرک صنفی پوشاک برای جلوگیری از تکرار حوادثی همچون پلاسکو تأکید کرد.

 محمد امامی امین  در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی کارگاه‌های پوشاک اظهار داشت: نقل و انتقال کارگاه‌های پوشاک به مکان‌های امن اهمیت بسیاری دارد که در این راستا مقرر شده بخشی از کارگاه‌های دوزندگی به خاوران منتقل شود.

 

وی بیان کرد: زمین 67 هکتاری که مربوط به نیروی انتظامی است برای این امر در نظر گرفته شده که با اتحادیه صنف پوشاک نیز مذاکرات صورت گرفته است منتهی از آنجا که 47 هکتار زمین در رینگ محیط زیست است مشکل وجود دارد.

 

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: این زمین زمانی خاصیت محیط‌زیستی داشته اما اکنون قابلیت محیط‌زیستی چندانی ندارد ولی از آنجا که در حوزه محیط زیست قرار دارد برای موافقت با مشکل روبه‌رو هستیم.

 

امامی امین عنوان کرد: درخواست شده که مجوز از شورای عالی محیط زیست کشور اخذ شود اما این روند نیازمند زمانی طولانی است چرا که شورای عالی محیط زیست سال یک بار تشکیل جلسه می‌دهد که این امر سبب تأخیر در انجام این فعالیت می‌شود.

 

وی با اشاره به مخاطرات حوزه پوشاک و لزوم جلوگیری از تکرار حوادثی چون پلاسکو گفت: صنف پوشاک مخاطرات خاصی دارد و کارگاه‌ها برای کاهش هزینه‌های جاری در مکان‌های نامناسبی فعالیت می‌کنند که برای ایمن‌سازی راهی جز تشکیل شهرک‌ وجود ندارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک صنفی پوشاک سبب رونق تولید پوشاک می‌شود و با توجه به اینکه این زمین قابلیت کشت ندارد پیشنهاد می‌شود که تا زمان تشکیل شورای عالی محیط زیست مجوز موقت داده شود.

 
 
چاپ این صفحه