چاپ این صفحه

حمایت دولت ازتامین مواد اولیه صنعت پوشاک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و دولت مبالغی از صندوق توسعه ملی برای رونق تولید و آرامش بازار کنارگذاشته شده است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و دولت مبالغی از صندوق توسعه ملی برای رونق تولید و آرامش بازار کنارگذاشته شده است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

 رضا رحمانی در جلسه کارگروه بررسی تامین مواد اولیه پوشاک با بیان اینکه دولت اهتمام بسیار به تامین کالاهای مورد نیاز مردم دارد بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های اصناف در کشور تاکید و بیان کرد: اصناف باید خود را برای بهبود وضعیت بازار آماده کنند.

 

به گزارش شاتا، او ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده یا تعزیرات حکومتی داریم اما در کنار آنها باید توجه ویژه‌ای نیز به اتاق اصناف شود زیرا بازار آرام به نفع اصناف و تولیدکننده است.

 

به گفته وزیر صنعت تامین بازار از دغدغه‌های ملی دولت و شخص رییس‌جمهوری است و همه تلاش‌ها به کارگرفته شده تا کالاهای مورد نیاز مردم در بازار بدون مشکل تامین شود. رحمانی با قدردانی از کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک با بیان اینکه از این کارگروه حمایت کامل می‌کنیم بیان کرد: از اقداماتی که از انجام آن بسیار خشنود شدم نحوه فعالیت اتحادیه پوشاک و سایر اصناف مرتبط ازجمله بازار تهران بود که برای تامین مواد اولیه اقدام به تشکیل کارگروه کردند تا از این طریق مشکلات مربوط به حوزه خود را برطرف کنند.

 

وزیر صنعت ادامه داد: در زمینه نظارت بر تامین مواد اولیه از طریق کارگروه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و وزارتخانه از آن حمایت می‌کند.

 

رحمانی با استقبال از همکاری بازار و اصناف به منظور حل مشکلات بازار گفت: ارزی که دولت تامین می‌کند براحتی به دست نیامده و به همین دلیل مسوولیت سنگینی را بر دوش داریم. رحمانی همچنین بر توسعه صادرات به ویژه در شرایط کنونی تاکید و بیان کرد: می‌توان از فرصت‌های تحریم نهایت استفاده را در ارتقای کیفی تولید و افزایش صادرات به کار گرفت.

 

او خاطرنشان کرد: بعد از پوشاک، لوازم خانگی جزو ضروری‌ترین کالاهای مردم محسوب می‌شود که باید به ظرفیت‌های این بازار نیز توجه ویژه‌ای شود و نسبت به تشکیل چنین تشکل‌هایی برای آن مذاکره صورت گیرد.

 

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش نرخ ارز اشاره و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده می‌تواند فرصتی برای بهره مندی از توانمندی‌های موجود در کشور نظیر توسعه صادرات‌ صنایعی مانند فرآورده‌های معدنی، فرش، صنایع دستی و... باشد. او با اشاره به اینکه دولت نقش کاتالیزور و تسریع‌کننده است، تاکید کرد: البته درشرایط کنونی نباید محصولات مورد نیاز مردم بی‌رویه از کشور خارج شود.

 

به گفته رحمانی کالاهای سوبسیدی و یارانه‌ای که ارز دولتی دریافت می‌کنند باید به دست مردم برسد و نباید صادر شود البته برای صادرات کالاها با لحاظ عوارض گمرکی می‌توان فضایی ایجاد کرد که بازار صادراتی آنها با مشکل روبه رو نشود. رحمانی در ادامه توجه به توسعه صنایع پیشرفته و دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت برشمرد و گفت: توسعه صادرات این صنایع در کنار محصولات معدنی باید در اولویت قرار بگیرد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیل فرآیند صادرات را از دیگر برنامه‌های این بخش برشمرد و گفت: با اجرای تمهیداتی صادرکنندگان می‌توانند با شرایط بهتر و سهل‌تری اقدام به صادرات کنند.

 

به گفته رحمانی واحدهایی که ارز دولتی می‌گیرند یا از ارز نیمایی دریافت می‌کنند، از ظرفیت تولید ملی، منابع داخلی و فرصت‌های کشور بهره مند شده‌اند به همین دلیل باید ارز حاصل از صادرات به کشور باز گردد. وزیر صنعت تصریح کرد: ارزی که تامین می‌شود به راحتی به دست نیامده و از ظرفیت‌های کشور استفاده شده تا به صادرات رسیده است.

 
 
چاپ این صفحه