چاپ این صفحه

ایجاد خط ویژه گمرکی برای ترخیص مواد اولیه

خط ویژه گمرکی برای ترخیص مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد خط ویژه‌ای برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید خبر داد که کمک می‌کند کالاهای معطل مانده در گمرک زودتر ترخیص شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بر پایه توافقی که به‌زودی با گمرک انجام خواهیم داد، خط ویژه‌ای برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید ایجاد می‌شود.

رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با رئیس‌کل گمرک کشور، افزود: به‌این‌ترتیب، همه کالاهای معطل‌مانده در گمرک در مدت کوتاهی ترخیص می‌شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش معاونان وزیر صنعت و رئیس‌کل گمرک، با تأکید بر درک شرایط روز کشور، خاطرنشان کرد: بعضی از سازوکارها که درگذشته برای شرایط عادی کشور ایجاد شده بود باید در شرایط فعلی روزآمد و کارآمد شود و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را با قوانین و آیین‌نامه‌های به‌روز شده اداره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیشتر مشکلات با تغییر ذهن و دیدگاه نسبت به شرایط فعلی کشور قابل‌حل خواهد بود و باید با همفکری گمرک با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، مصوبه‌های لازم برای تسهیل ترخیص و ایجاد خط ویژه برای ترخیص مواد اولیه دریافت کنیم.

رحمانی به لزوم تسهیل ترخیص سریع‌تر مواد اولیه تولید اشاره کرد و گفت: معاونان وزیر صنعت آماده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن همه بخشنامه‌های صادره را در کمترین زمان موردبررسی و تجدیدنظر قرار دهند تا شرایط صادرات و واردات برای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

بر اساس این گزارش، 31 شهریورماه گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری از گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌های مرتبط با واردات کالا به‌ویژه سازمان ملی استاندارد خواست شرایط سهولت ترخیص کالا را فراهم کنند و در شرایط فعلی کشور اجازه ندهند که روال اداری و بروکراسی، ترخیص به‌موقع کالاها به‌خصوص اقلامی که با سلامت و نیازهای ضروری مردم سروکار دارند را با مشکل مواجه کند.

چاپ این صفحه